schuldbemiddeling

reani
Topic Starter

schuldbemiddeling

#1 , 03 apr 2013 16:32

Hallo,

Ik ben samen met mijn ex nu bijna één jaar in schuld-bemiddeling.
Maar ik weet daar dus niks van ontvang geen mail of post of bedragen die ik moet betalen
of loon dat ik moet storten ,dit is een heel rare situatie .
van mijn ex hoor ik ook niet dat ik een bedrag moet afstaan of betalen .
Ik ontvang gewoon mijn loon en verlof-geld .
Wat moet ik doen om toch met alles in orde te zijn ,of kan ik een andere schuld-bemiddelaar contacteren?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 05 apr 2013 08:16

Er heerst heel wat verwarring tussen enerzijds de ‘schuldbemiddelaar ‘ uit de collectieve schuldenregeling van art.1675/2 -1675-19 Gerechtelijk Wetboek. Deze is in feite een ‘schuldenregelaar’ en wordt daartoe door de arbeidsrechtbank aangesteld met WETTELIJKE bevoegdheden en anderzijds de ‘bemiddelaars’ uit allerlei diensten die niet aangesteld zijn door de arbeidsrechtbank en wiens bevoegdheden louter CONTRACTUEEL zijn.

‘Ik ontvang gewoon mijn loon en verlof-geld’

Hieruit leid ik af dat u NIET in collectieve schuldenregeling bent. Indien u dit wenst dan dient u zich te wenden tot de griffie van de arbeidsrechtbank.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

reani
Topic Starter

#3 , 15 apr 2013 17:47

Ben dus wel degelijk in schuldbemiddeling ,
kreeg vandaag doodleuk telefoontje dat ik onmiddelijk 2600
euro moet betalen of dat ik van de schuldbemiddeling wordt geschrapt.
dit is ongeveer één jaar dat schuldbemiddelaar niks van hem laat horen en nu ineens
boempatat kan ik dokken ,maar ik heb dat geld niet .
en kan hij dit zomaar ,hij doet zijn werk dan toch niet naar behoren .
wat kan ik hier aan doen ,kben volledig radeloos

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 15 apr 2013 22:04

En wie is uw schuldbemiddelaar ttz via ocmw, een andere sociale dienst of.....

Of is het een schuldenregeling via de arbeidsrechtbank.
In dat geval is er een VONNIS van de arbeidsrechtbank waarvan u een kopie hebt ontvangen of kan bekopen op de arbeidsrechtbank.
In dat geval is het een advocaat.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”