Bij einde CSR spaarpot

Mommaerts
Topic Starter
Berichten: 35

Bij einde CSR spaarpot

#1 , 09 apr 2013 17:28

Beste Forumgebruikers,

Ik ben nu een jaar of zes in een minnelijke aanzuivering na een toelaatbaarheid - nog uitgesproken door de Beslagrechter - en dit loopt nog vier jaar.
Als ervaringsdeskundige (?!) weet ik toch al het één en het ander van een 'Collectieve schuldenregeling'.

Doch, heb ik nog een onduidelijkheid: Na het einde van de CSR lees ik op dit forum dat de schuldbemiddelaar een spaarpot(je) voor de schuldenaar dient aan te leggen om bij hervatting van 'het normale' leven niet onmiddellijk terug in de problemen te komen, weet iemand hoeveel een schuldbemiddelaar dient te voorzien voor deze reserve na het einde van de CSR?

Waarvoor dank,

Geert
Amateur filosoof en kluizenaar

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor
Berichten: 10360

#2 , 11 apr 2013 08:11

“Art.1675/14.§ 1. De schuldbemiddelaar wordt belast met de opvolging en de controle van de in de minnelijke of gerechtelijke aanzuiveringsregeling bepaalde maatregelen.”(Gerechtelijk Wetboek).

‘Na het einde van de CSR lees ik op dit forum dat de schuldbemiddelaar een spaarpot(je) voor de schuldenaar dient aan te leggen ‘

Over dit spaarpotje lees ik niets in de wet en alleen de wetgever kan de wet aanvullen. Ik vermoed dat dit spaarpotje thuishoort in de conventionele BEMIDDELING die vreemd is aan de schuldenREGELING uit het Gerechtelijk Wetboek.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”