collectieveschuldenregeling

katje2560
Topic Starter

collectieveschuldenregeling

#1 , 31 mar 2013 12:08

hallo mensen
eerst en vooral een zalig Pasen aan allen!

Ik zit met een paar vragen.Ik zit al 2jaar onder schuldbemiddeling. mijn totale schuld is nu nog 18000euro
Hij heeft in het begin een simulatie gemaakt van men loon en extra normaal had ik een 1300euro per maand,alles tesamen vakantiegeld eindejaarspremie loon. maar nu heb ik een andere job en ben ook meer gaan verdienen toch een 1500per maand en dan komt er nog vakantiegeld 2500 bij en nog eindejaarspremie 1500euro
dit was de simulatie

1050 leefloon
165 per maand schulden
100euro spaarpotje

nu in de realiteit heb

ik al een spaarpot van 7500euro,
en deze maand moet mijn loon 1500euro er ook nog opkomen
en volgende maand komt het vakantiegeld 2500 er ook op

Nu zit ik met een paar vragen wat zou ik doen want hij zegt zelf ik kan je altijd extra geven
maar eigenlijk ben ik niets met die extra heb nog een goed leven mijn vriend verdient goed zijn kost en hij heeft nog spaargeld

nu zouden we toch 6000euro kunnen geven aan de advocaat dan zijn alle schulden afbetaalt
of kan hij mij bv een extra geven per maand maar ben er eigenlijk niets mee

Als ik nu 6000geef aan de advocaat ben ik er dan direct vanaf of gaan er nog intresten bij komen omdat ik alles ineens ga betalen
of zijn er nog andere kosten ofzo

mvg

katje

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 02 apr 2013 08:32

“Art.1675/7.§ 1. Onverminderd...doet de beschikking van toelaatbaarheid een toestand van samenloop ontstaan tussen de schuldeisers en heeft de opschorting van de loop van de interesten en de onbeschikbaarheid van het vermogen van de verzoeker tot gevolg...§ 2. Alle middelen van tenuitvoerlegging die strekken tot betaling van een geldsom worden geschorst...§ 4. De gevolgen van de beschikking van toelaatbaarheid lopen verder...het einde...van de aanzuiveringsregeling...”(Gerechtelijk Wetboek).

‘nu zouden we toch 6000euro kunnen geven aan de advocaat dan zijn alle schulden afbetaalt’

Zodra ALLE schulden ,inbegrepen ereloon,emolumenten en kosten van uw schuldbemiddelaar,betaald zijn kunnen geen intresten of kosten op die afbetaalde schulden meer geheven worden.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

succes-sie

#3 , 02 apr 2013 16:46

Ik zou persoonlijk Uw vriend laten voorstellen dat hij 2/3den van de schuld in 1x afkort (weliswaar met Uw geld) en dat dit aanzien kan worden als laatste betaling (betaling tot slot van alle rekening).
De kans is heel groot dat het merendeel van de schuldeisers zich hiermede akkoord zullen verklaren, gezien zij anders nog jaren op hun geld dienen te wachten.

Reclame

katje2560
Topic Starter

#4 , 02 apr 2013 19:14

Hoe zou ik dat dan moeten uitleggen tegen de advocaat?
of bedoel je dat ik de schuldeisers moet aanspreken en direct van mijn vriend zijn spaargeld betalen?

Heb volgende week 8april een afspraak bij hem.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”