kindergeld in CSR

Jana1
Topic Starter
Berichten: 1

kindergeld in CSR

#1 , 31 mar 2013 16:10

Beste
sins begin deze jaar zit ik in een collectieve schuldenregeling.
Inkomen per maand zijn rond 3 000 euro - mijn loon rond 1200,invaliditeituitkeering echtgenoot rond 1100,rest kindergeld.
Leefgeld was gesteld door schuldbemidelaar naar 1000 euro + 60 euro voor elk kind per maand.Voor schulden 500 euro + 100 euro spaarekening.
Mijne vraag is wat zal met de rest van ons geld? En kindergeld - ik was dacht dat die zinj niet vaatbaar voor schulden,was dacht dat wij zal die krijgen of een leefloon gelijk aan.Maar niet.
Op hoevel leefgeld heben wij recht? De schulden zinj rond 20 000 euro.

Kan eimand helpen??

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor
Berichten: 10360

#2 , 02 apr 2013 08:33

“Art.1675/9.§ 1. Uiterlijk vijf dagen na de uitspraak van de beschikking van toelaatbaarheid moet de griffier deze overeenkomstig artikel 1675/16 ter kennis brengen van :...4° de betrokken schuldenaars onder toevoeging van een afschrift van de tekst van artikel 1675/7. Zij worden ervan op de hoogte gebracht dat iedere betaling, vanaf ontvangst van de beschikking, op een door de schuldbemiddelaar daartoe geopende rekening moet worden gestort, waarop alle betalingen aan verzoeker worden gestort....§ 4. De schuldbemiddelaar stelt, uit de bedragen die hij met toepassing van § 1, 4°, ontvangt, een leefgeld ter beschikking van de verzoeker dat tenminste gelijk is aan het bedrag dat met toepassing van de artikelen 1409...wordt beschermd...”(Gerechtelijk Wetboek=Ger.W.).

‘dat iedere betaling, vanaf ontvangst van de beschikking’ maakt geen uitzondering voor het kindergeld.
Lees zelf voornoemd art.1409 Ger.W.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”