Geldproblemen tussen mijn vriend en kennis

teigetje
Topic Starter
Berichten: 1

Geldproblemen tussen mijn vriend en kennis

#1 , 04 jan 2013 16:53

Hallo iedereen,

Ik heb een vraagje ivm een persoonlijke lening. Ik woon samen met iemand die een tijdje geleden een aanzienlijke som geld gekregen heeft van een kennis, blijkt dat die persoon daarvoor een persoonlijke lening aangegaan bij een instelling en dit dan van zijn eigen rekening op mijn vriend zijn rekening gestort heeft, zonder mededeling.
Ik weet niet concreet hoe dit afgesproken is tussen hen maar er is niets op papier gezet hierover, maar nu na een tijdje eist hij zijn geld terug en zou een advocaat nemen met het bewijs dat hij het van zijn rekening naar mijn vriend gestort heeft. Nu vraag ik me af, omdat ik toch een beetje bang ben omdat ik weet dat hij dit niet kan/wil terug betalen dat er een rechtzaak tegen hem zou gespannen worden, wat de gevolgen voor mijn vriend of voor mij (omdat we samenwonen) zouden kunnen zijn.

Ook heb ik vernomen dat mijn vriend zijn moeder hieromtrent lastig gevallen wordt en ik vermoed dus ook dat ze dit zullen bij mijn vriend doen, en misschien wel aan ons huis, ook ben ik wat bang voor mijn auto die altijd buiten staat.

Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38684

#2 , 04 jan 2013 17:41

Misschien de lening terugbetalen?

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”