AREMAS schuld bemiddelingsbureau

johan41
Topic Starter
Berichten: 2

AREMAS schuld bemiddelingsbureau

#1 , 09 nov 2012 21:53

hallo,
even kort een verhaal wat ik zelf mee maak.
Ik heb een lopende lenning en zichtrekenning bij bank A, Ondertussen zijn wij wel overgestapt naar een bank B .
Maar maandelijks wordt er voldoende overgeschreven van bank B naar bank A voor de lenning aldaar.

Nu na enkele jaren (7jaar om juist tezijn) heeft bank A alles doorgespeelt naar AREMAS schuld bemiddelingsbureau.
Iedere maand zijn de stortingen doorgegaan als gewoonlijk en ook zowel naar lenning .
Sedert de bank weet dat we overgestapt waren deden ze moeilijk over de zichtrekenning omdat deze ook af en toe even onder 0 ging,Ik had
wel getekend voor een reserve van -625euro.
Toen ik telefonish contakt had met bank A wilde men geen openstaand bedrag mededelen. en wou men geen verdere info geven .
Het eenige wat men zei is dat het via AREMAS zal opgeeist worden

Kan de bank dit doen en wat staat me tedoen?
Het volledige bedrag wordt opgeeist en zoniet loonbeslag enz.....
weet iemand raad aub,
mvg
johan41

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Xastheron
Berichten: 719

#2 , 12 nov 2012 10:36

Staat er in de voorwaarden van uw lening dat u bepaalde "producten" van bank A dient te gebruiken gedurende de looptijd van de lening? (bvb: "mits houder zichtrekening type Y en spaarrekening type Z"). Zijn er bepalingen over het verplicht laten storten van uw loon op de zichtrekening bij bank A?

Verder kan u niet veel doen totdat u effectief gecontacteerd wordt...

basejumper
Berichten: 4676
Locatie: Diest

#3 , 16 nov 2012 19:57

Johan,

Een kredietreserve op je zichtrekening is altijd in relatie tot je omzet op diezelfde zichtrekening. Als je met een andere bank werkt - wat je goed recht is - kan je niet gelijktijdig verwachten dat je kaslijn toch gehandhaafd blijft. Secundo neem ik aan dat je de evolutie van die rekening opvolgt via je uittreksels/Pc banking/Self automaten...
Die bank schrijft nooit zomaar je dossier over naar een invorderingsbureau, dan na herhaalde contactpogingen, schriftelijke verwittigingen enz. Vermoedelijk is er dus wel degelijk ofwel op die rekening, ofwel op de lening een langdurige overschrijding aanwezig.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”