Hallo,
Mijn vriendin zit sinds een half jaar op collectieve schuldbemiddeling.
De schuldbemiddelaar verwacht van mij ( vriend ) dat ik de huur van het appartement en de gebruikerskosten ( stroom, water, gas en telenet ) op mij neem. Dit terwijl ik een lage loon heb.
Op zich valt dit nog allemaal mee dus ik heb de electriciteit, gas en water op mij laten zetten, kreeg ik een brief van infrax dat zolang de openstaande schulden van hun niet betaald worden de overstap niet kan worden gemaakt, uitleg van schuldbemiddeling begrijpen ze blijkbaar niet en blijven bij hun punt.
Het probleem is dat de schuldbemiddelaar alle contact weigert
Ik heb hem al meerdere malen gemaild, ook het probleem van infrax maar zonder resultaat.
Het echte probleem is dat mijn vriendin nog steeds geen leefloon krijgt, kindergeld word achtergehouden en als we bellen op hem dat zegt hij leuk dat hij moet wachten tot de rechtbank beslist wat hij maandelijks moet betalen aan schulden maar dat als ik 500€ stort dat hij dit wel sneller kan laten gaan? is dit dan chantage??
Wij verwachten niet veel van hem, enkel dat leefloon en miss ook het kindergeld. Hierdoor geraak ik zelf ook in de schulden omdat ik niet alles kan betalen..
Kunnen wij hier iets aan doen??
Mijn advocaat is al op de hoogte en heeft al meerdere malen geschreven naar hem maar zelfs daar reageert hij niet op!
Groeten!