feitelijk gescheiden en nog krediet aangaan

baspat
Topic Starter

feitelijk gescheiden en nog krediet aangaan

#1 , 30 jun 2012 15:27

hallo

ik ben feitelijk gescheiden sinds oktober 2010
myn ex , vooraleer ik vertrok heeft via onze bank en zonder wijn weten een kredietopening van 2000 euro bij een soort krediet onder naam van "credit cash" cofidis aangegaan, ik heb hier niet voor getekend, en zij zelf is niet werkend op dat moment

nu krijg ik dit te weten, omdat ik nog niet wettelijk gescheiden ben , de onbetaalde fakturen naar mij gestuurd worden om deze te betalen

ik heb geschreven naar cofidis , maar die mensen horen zelf mijn verhaal niet, hoe kan ik dit krediet en andere kredieten waarvan ik niet op de hoogte ben , maar waarbij mijn ex wel mijn naam gebruikt stopzetten

dank u vriendelijk voor de aandacht van deze

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 30 jun 2012 18:08

waren er maatregelen van vrederechter?

baspat
Topic Starter

#3 , 30 jun 2012 18:53

ja ,aangezien zij mijn boot stiekem zonder mijn akkoord heeft verkocht, en dat geld op een persoonlijke rekening heeft geplaatst , werd zij veroordeeld tot het verbod dit geld te ontvreemden, waar zij geen rekening mee heeft gehouden , en waar zij in beroep veroordeeld werd het vervreemde geld te gebruiken voor het aanzuiveren van alle resterende openstaande kredieten , ongeveer 8000 euro
dit deed ze ook niet en aangezien ze op dat ogenblik niet werkend was , werd er beslag op mijn salaris gelegd
nu kreeg ik deze week terug openstaand krediet te betalen en weet niet meer waar naartoe om dit stop te zetten, zij blijft maar met die kaart op verlof gaan, en geld pompen , waar ik graag een einde zou aan zetten

Reclame

Franciscus

#4 , 30 jun 2012 19:10

Kaarten laten blokkeren.
U hebt een vonnis en een arrest in beroep...
Maatregel van gescheiden woonplaatsen ....

baspat
Topic Starter

#5 , 30 jun 2012 19:26

ja er is een vonnis van vredegercht , daarna gaat zij in beroep , en word zij terug veroordeeld
kaarten blokkeren ok, maar ik krijg een betaling , en heb geen kaartnummer
ik vroeg mij af of de nationale bank of centrale van leningen hier iets kan aan doen????
en welk centrale van leningen?????

basejumper

#6 , 04 jul 2012 21:28

Aan cofidis een copie van contract opvragen waaruit blijkt dat jij meegetekend zou hebben. Indien daar een handtekening van jou opstaat ben je gehouden tot terugbetaling. Indien daar een handtekening in jouw naam opstaat die je betwist kan je dit betwisten. het is aan hen om te bewijzen dat de handtekening door jou geplaatste werd. Indien daar geen handtekening van jou opstaat jkan Cofidis ook geen terugvordering van jou vragen omdat ze de wettelijke regels zelf overtraden.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Franciscus

#7 , 04 jul 2012 22:22

Indien het jouw handtekening NIET is dan aangifte bij politie wegens valsheid in geschriften en gebruik ervan.
Aan C ..is copie van contract vragen zodat het kan bijgevoegd worden bij PV.
Voor de rest zie hierboven..

eylis

#8 , 05 jul 2012 09:04

En als er géén handtekening van jou op dat contractje van de bank staat, is de bank er roodgloeiend bij en verantwoordelijk om het ontstane onheil op te lossen;
De bank MAg namelijk géén kredietleningen afsluiten met getrouwde klanten zonder dat de echtgenoot meetekent.
In dat geval mag je pertinente weigeren af te betalen.

baspat
Topic Starter

#9 , 06 jul 2012 18:22

wel ik heb geschreven en wacht het ondertekend contract af, ik houd jullie op de hoogte

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”