beslag gelegd

snower
Topic Starter

Re: beslag gelegd

#16 , 27 feb 2012 21:39

ik ben akkoord maar ik betaal de ex huurder elke maand uit en toch leggen ze beslag omdat hem dat niet genoeg vind en toch heeft mijn raadsman 2 weken geleden gezegd dat de belastingen en rsz enz.. voorrang krijgen.
Maar het ergste van allemaal die ex huurder wilt niks horen zelfs als ik m dubbel betaal

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV

#17 , 28 feb 2012 08:59

Een verhuurder kan niet meer eisen dan de schuld die je hebt bij hem. Als je alles afbetaalt van achterstallige huur, kan hij niks meer van je eisen. Da's de oplossing.

Voor de rest heb jij geen enkel recht om zomaar zelf een afbetalingsplan voor te stellen. Je kan het voorstellen, maar de schuldeiser moet daar niet akkoord mee gaan, zelfs al heb je een akkoord met schuldeisers over schulden die bevoorrecht zijn.

Over welk bedrag van schulden gaat het en wat betaal jij maandelijks "spontaan" af?

snower
Topic Starter

#18 , 28 feb 2012 18:32

de schuld is ongeveer 4000 euro's en ik betaal maandelijks 50 euro's meer kan ik niet zoals ik zei ben een alleenstaande gepensioneerde man .

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#19 , 28 feb 2012 18:42

In plaats van rond de pot te draaien.
Geef ons dan eens de juiste info
U hebt een schuld van € 4000 maandelijks betaald u €50 af. Dus binnen ongeveer 7 jaar is de schuld afbetaald?
Klopt het dat er een vonnis waarin u veroordeeld bent op te betalen?

Staat daar een bedrag in vermeld dat u moet betalen?

Staat er in vermeld dat dat in afbetaling mag en indien ja hoe groot het bedrag is dat u per maand moet betalen?

Staat in het vonnis dat de schuldeiser met alle middelen van recht ook met beslag het vonnis kan laten uitvoeren?

Is er een bij vonnis vastgelegde overeenkomst inzake het maandelijks afbetalen?

Wie heeft het bedrag van €50 bepaald en is de schuldeiser daar mee akkoord?

U hebt een collectieve schuldregeling met een schuldbemiddelaar uitgesproken via de arbeidsrechtbank

Staat de huurschuld mee in de schuldenregeling.

Was deze schuld van VOOR of van NA de schuldenregeling.

snower
Topic Starter

#20 , 28 feb 2012 19:43

wow wow wow

ik draai niet om de pot
ten eerste heb ik geen schuldbemiddeling
ten tweede heb ik akkoorden gekregen met andere schuldeisers
ten derde heb ik bijna een jaar 50 euro per maand aan mijn ex baas van het appartement betaald.
Hij heeft nooit iets gezegd dat het te weinig was of eender was ineens wordt m wakker en wilt m meer.
Dat is het hele probleem,misschien ken ik mijn wetten niet maar zelfs mijn ex verhuurder kan niet boven de wet zijn of gaan en er is toch niks te nemen bij mij.
En ik weet dat zowiezo belastingen en rsz enz voorrang krijgen op iedereen.

snower
Topic Starter

#21 , 28 feb 2012 19:44

Hij mag alles verkopen dat gaat m niks helpen want de meubels zijn nog geen 1000 euro's waard

JPV

#22 , 28 feb 2012 20:21

wow wow wow

ik draai niet om de pot
gelieve dan te antwoorden op de vragen van Franciscus.

Klopt het dat er een vonnis waarin u veroordeeld bent op te betalen?

Staat daar een bedrag in vermeld dat u moet betalen?

Staat er in vermeld dat dat in afbetaling mag en indien ja hoe groot het bedrag is dat u per maand moet betalen?

Staat in het vonnis dat de schuldeiser met alle middelen van recht ook met beslag het vonnis kan laten uitvoeren?

Is er een bij vonnis vastgelegde overeenkomst inzake het maandelijks afbetalen?

Wie heeft het bedrag van €50 bepaald en is de schuldeiser daar mee akkoord?

snower
Topic Starter

#23 , 28 feb 2012 22:16

ja uitvoerend beslag is opgeschreven
er is geen akkoord omdat de verhuurder dat niet wou
ten derde ik betaalde die al een jaar 50 euro's per maand uit en ik kreeg ineens deurwaarders aan mijn deur.
Dus ja,hij weet zo goed als ik dat bij het verkoop van de meubels gaat m niet krijgen en dat de belastingen en rsz voorrang gaan krijgen en dat de meubels nog geen 1000 waard is dat heeft zelfs mijn raadsman mij toen gezegd.

JPV

#24 , 29 feb 2012 09:21

Snower,

als de rechtbank je veroordeeld heeft om een bedrag te betalen, dan moet je dat (in principe) onmiddellijk én in 1 keer betalen. Doe je dat niet, dan heeft de schuldeiser het recht, ongeacht de andere schulden, om je inboedel te verkopen. RSZ en belastingen hebben dan wel voorrang, maar eens hun schuld afgelost is, kan je dan, wat je nu aan RSZ/belastingen afbetaalt, aan hem afbetalen. Dus sowieso is dat voor hem voordeliger.

Zelfs al brengt hem dat "maar" 1000 euro op, dat is al duizend euro, waar hij anders 20 maand moet op wachten. Zeker gezien je reeds op pensioen bent (en dus een hogere leeftijd hebt), is het voor hem belangrijk om zo vlug mogelijk zijn geld te zien. De kans is immers niet onbestaande dat je overlijdt vooraleer hij zijn geld terug heeft.

Gezien je andere topic kan hij dus zoals daar ook gezegd ook je auto proberen te verkopen.

snower
Topic Starter

#25 , 29 feb 2012 18:22

ja de wagen heb ik op krediet genomen maar zolang de wagen niet betaald is kunnen ze niks doen ten tweede heb ik ook de wagen geannulleerd dus zit ik zonder wagen.
En over het andere als belastingen en rsz met het beslag akkoord zijn voor de verkoop garandeer ik u dat er zelfs geen 100 euro's gaat zijn voor de ex verhuurder wees daar maar gerust over.
Zelfs mijn raadsman had mij dat nog uitgelegd maar ik wil wel een oplossing met de ex verhuurder vinden maar dat wilt m absoluut niet blijkbaar.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#26 , 29 feb 2012 18:29

Je hebt dus een wagen op krediet gekocht .....en nu geannuleerd.... hoe ga je die schadevergoeding betalen?
U wil een oplossing ..... er is er een nl het vonnis dat u moet respecteren (gezien blijkbaar geen beroep).
De verhuurder kan ten allen tijden beslag met alle mogelijke kosten op al uw eigendom laten leggen tot hij zijn oorspronkelijk bedrag heeft.
Gezien blijkbaar dus niet in collectieve schuldbemiddeling staat het elke schuldenaar vrij naar de rechter te stappen en daar via vonnis de schade te laten betalen.
Vraag blijft wat staat er juist in het vonnis 'HOE' er moet terugbetaald worden?
Het is niet aan u om te bepalen dat u maar een beperkt bedrag ( waar u zo'n 7 jaar mee zou bezig zijn) betaald.
Het is een rechter die de verplichting oplegt

snower
Topic Starter

#27 , 29 feb 2012 18:54

MENEER ER zijn rechten voor iedereen blijkbaar kent u beter de wetten dan mijn raadsman.
Ten tweede voor de wagen heb ik geen schadekosten moeten betalen voor het annuleren ervan iemand anders heeft de wagen in mijn plaats gekocht dus dat is opgelost met de garage.
Mijn raadsman heeft zowiezo gezegd dat zelfs al alles verkocht zou raken er komt niks voor de ex verhuurder en ten laatste stoelen en bed zijn ze verplicht achter te laten en dat weet u zoals ik er zijn nog rechten in dit land voor de arme mensen ook.

JPV

#28 , 29 feb 2012 19:25

Snower,

je blijkt het maar niet te willen snappen. Er zijn idd rechten voor iedereen, waaronder het recht om de uitvoering van een vonnis te bevelen via een gerechtsdeurwaarder voor het volledige bedrag in 1 schijf, ongeacht andere schuldeisers. Hoe de "buit" dan verdeeld zal worden is een zorg voor de diverse schuldeisers volgens hun rangorde. daar heb jij geen uitstaans mee.

Gezien je telkens informatie achterhoudt en je maar in cirkels blijft draaien, is deze topic nutteloos geworden. Vandaar het slotje. Opmerkingen hierover kan je bij de beheerder/moderators doen.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”