Aankoop nieuwe auto blijkt anders dan op bestelbon

Jurgen j l e
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

Aankoop nieuwe auto blijkt anders dan op bestelbon

#1 , 02 mar 2019 06:07

:? Beste ....

Ik zit in zak en as. Wat de aankoop van onze nieuwe droom wagen moest worden verandert in een soort van “wat ga ik eigenlijk krijgen”.
Na veel zoeken komen we uit bij Renault model traffic dubbel cabine L2 h1. In aanvang was dit eigenlijk een L1 h1 maar bij de opstelling van het contract gewijzigd. Oké daar kan ik nog mee leven , maar kwam er dan ook achter dat het sensor pak lichten en regenwissers er niet bij zat en de mistlichten. Dus ik terug en ze hebben het bij op de bestelling geplaatst. Ik gerust en we slapen weer lekker. Maar gisteren viel de bom. Na veel bellen met de verkoper verteld deze dat de koffer deur die ik bestelde zijnde in een geheel niet meer verkrijgbaar is. En dat we het met en dubbel kofferdeksel moeten stellen dubbel deur dus. Wat nu ? Volgens de verkoper kan ik niet terug “of die wagen nu een dubbel deur heeft naar links en rechts of en klep naar boven verandert niets aan de rijervaring die je er mee hebt toch” was zijn uitspraak. Mijn idee is wel wat anders. Ik zocht een bestelbus met achterklep waar ik droog onder kon staan bij laden lossen van Mn honden. Tevens komt er een schuiven systeem in dat uitgetrokken kan worden dat ook kan nat worden hierdoor. En praktisch in een rij geparkeerd kan ik niet laden en lossen zonder dat de deuren in de weg zitten. Heb dit ook aan de klantendienst van Renault gemeld maar zij kunnen me niet verder helpen. blijkbaar is klant geen koning bij Renault.

Wat kan ik doen ??? Hebben jullie tips ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
lucas123
Berichten: 483

#2 , 02 mar 2019 08:00

Ik heb een Opel Vivaro met 1 kofferdeur die naar boven opengaat. Die lijkt dus als 2 druppels water op die van u. Ik kan enkel maar de voordelen die u noemt bevestigen. Ik zou daar dus ook niet mee akkoord gaan; het verschil is te groot.

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 02 mar 2019 09:43

Als ze niet kunnen leveren van je hebt besteld, kan je de bestelling annuleren.

Reclame

Jurgen j l e
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#4 , 02 mar 2019 10:02

Volgens de verkoper kan ik niet annuleren . Hij komt ook niet af met eventueel en voorstel.

lucas123
Berichten: 483

#5 , 02 mar 2019 10:14

En heb je al iets betaald ? / voorschot....

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#6 , 02 mar 2019 10:27

Wij weten niet hoe je bestelbon er juist uitziet, en wat je juist ondertekend heeft.

Als je niet kan annuleren zal je een schade vergoeding moeten betalen.

Als men niet kan leveren wat JUIST op de bon staat kan je wel degelijk annuleren .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#7 , 02 mar 2019 11:42

Die verkoper zal natuurlijk zeggen dat het niet kan, want dan verliest hij zijn commissie. Hij zal ook zijn kemels en vergissingen willen verbergen tov zij directie.
Neem contact op met zijn directeur, of met de invoerder van het merk zelf. Je moet zeker niet aanvaarden wat je niet besteld hebt

bosprocureur
Berichten: 6854

#8 , 02 mar 2019 12:20

Is het wel zo dat de versie met enkele openklappende deur niet meer verkrijgbaar is? Dan is dit volgens mij gewoon contractbreuk vanwege Ren. Tenminste als dat het product is dat u bestelde.

Misschien kan u eens informeren bij Op. of hun Viv. leverbaar is met de klep zoals u ze wil? Indien wel, dan maken ze u iets wijs bij Re. Beide wagens verschillen miniem, komen volgens mij uit dezelfde fabriek, gemaakt met dezelfde stukken...

Jurgen j l e
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#9 , 02 mar 2019 12:21

Stand van zaken nu.volgens Renault garages in de buurt kon hij deze bestellen maar de laatste drie weken niet meer. dus op 26/1/19 ging dit nog. Tevens bevestigen ze dat ik kan annuleren. Bestelbon zou niet meer geldig zijn maar je moet het bespreken met de verkoper zelf. Achterklep staat duidelijk vermeld op de bestelbon die ik op 26/1/19 ondertekend heb. Ik heb ook nergens schriftelijk toestemming over gegeven. Wel heb ik met hem besproken dat ik het ging bespreken met m'n vrouw en later iets ging laten weten. Naar mijn idee kan hij me niets maken zolang hij geen wagen vind die aansluit bij mijn bestelbon.Tevens heeft hij het nagelaten een aangetekend schrijven te doen rond dit probleem. Wat doe ik nu best? eisen dat hij het op papier zet en dan reageren met een schrijven van annulering bestelling op basis van niet leverbaar met achterklep. En hierna opzoek naar een merk ,model waar dit wel kan of wat denken jullie?

Jurgen j l e
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#10 , 02 mar 2019 12:21

Er is nog niets betaald en ik heb de wijzigingen niet bevestigt

bosprocureur
Berichten: 6854

#11 , 02 mar 2019 12:29

Niets belet u om nu al op zoek te gaan naar een model dat beter aansluit bij uw wensen.

Jurgen j l e
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#12 , 02 mar 2019 13:31

Heb ik reeds gevonden enkel wacht ik af of we kunnen annuleren . Daar er geen brief wisseling van de verkoper is over het probleem.

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#13 , 02 mar 2019 16:23

Stuur dan dringend een aangetekende annulering. Dan weet je tenminste iets.

Jurgen j l e
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#14 , 02 mar 2019 17:02

Maar ik heb geen echt bewijs dat hij die niet kan leveren buiten de gesprekken van de verkopers. Als ik nu anulatie stuur gaan ze zeggen van hij anulleert en niet wij. Maandag vraag ik bewijs dat hij niet kan leveren volgens bestelbon. En dan kan ik Mn rechten laten gelden.

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#15 , 02 mar 2019 19:53

Dan geeft je in die brief weer wat de verkoper u gezegd heeft en vraagt toelichting. Dat is toch niet zo moeilijk

Terug naar “Consumenten Koop”