Telenet factuur

PeggyVdd
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Telenet factuur

#1 , 28 feb 2019 09:09

Ik ben al jaren klant bij telenet. Ik heb 2 digicorders in gebruik. 1 is inbegrepen in mijn vroeger Whoppa pakket en nu mn Wigo pakket. De 2de huur ik extra.
Toch rekenen ze steeds 2 digicorders aan op mijn factuur.
Hun uitleg is dat die wel op mn factuur staan maar dat 1 ervan verrekend word in mijn pakketkorting....
Kan dit?....mag dit?

Ik heb er dus het raden naar of ze de waarheid spreken en ik ga er van uit dat ik betaal voor 2 decoders....

Is dit correct?....of word ik opgelicht?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LennieK
Berichten: 1866
Juridisch actief: Nee

#2 , 28 feb 2019 13:34

Even in de kantlijn: waarom heb je eigenlijk twee decoders? Mij hebben ze altijd wijsgemaakt dat 1 decoder genoeg is, ook al heb je meerdere schermen. Je kan dan wel maar op 1 toestel opnemen dacht ik.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#3 , 28 feb 2019 13:53

Op een decoder kun je niet opnemen.
Daar heb je een digicorder voor nodig.

Met 1 decoder/digicorder kun je maar op een tv toestel digitaal kijken.

Huur digicorder staat altijd apart vermeld op de factuur van telenet.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Reclame

Milo72
Berichten: 1016

#4 , 28 feb 2019 15:32

Wat asperger zegt klopt als een bus.
- een digicorder is zowel een recorder als een decoder. Daarmee kan je digitale tv kijken, EN opnemen
- een digibox is ENKEL de decoder. daarmee kan je digitale tv kijken (en opnames die op een andere digicorder staan, btw)
- huur van digicorder staat apart op factuur, ook als die (in de "pakket-korting") terug afgetrokken wordt
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 28 feb 2019 16:05

Ik zelf heb zelfs geen digicorder meer, en ook geen decoder. Ik heb een TV Box van Telenet Veel beter

Blaatpraat
Berichten: 3795

#6 , 01 mar 2019 19:25

Bij mij staat er gewoon "Wigo" op vermeld met de prijs.
Geen huur van een decoder/corder/whatever extra, aangezien dit hierin zit.

Om een sluitend antwoord te geven: kan je je factuur eens inscannen en hierop plaatsen?
Maak gerust je eigen gegevens zwart, die hebben we toch niet nodig. :-)

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#7 , 01 mar 2019 19:29

In mijn factuur staan de twee digicorders apart vermeld!
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

PeggyVdd
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#8 , 02 mar 2019 11:02

Ik ben nu net Wigo geworden dus moet ik mijn nieuwe factuur nog afwachten....Hun uitleg over de vorige facturen is dat dit alles word verrekend in de combinatie - korting....daar heb je dus het raden naar....

Terug naar “Consumenten Koop”