Gerechtsdeurwaarder stuurt brief na nooit ontvangen factuur en herhaling.

NathalieVgd
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Gerechtsdeurwaarder stuurt brief na nooit ontvangen factuur en herhaling.

#1 , 15 feb 2019 11:33

Hallo,
Ik heb een vraag:
Na een consultatie bij de dokter in een ziekenhuis, hebben we ( wonen in het buitenland) de factuur en aanmaning nooit ontvangen. Wij betalen namelijk, en dat werd ook bevestigd door de medewerker van het ziekenhuis, altijd onze factuur.
Nu hebben we een brief ontvangen van de gerechtsdeurwaarder die ons aanmaant om factuur en extra bijkomende kosten te betalen.
We hebben dan meteen de openstaande factuur betaald aan de deurwaarder maar dus niet de bijkomende kosten. Verder heb ik meteen naar ombudsdienst ziekenhuis en gerechtsdeurwaarder een verklarende ( betwisting) mail en bewijs ( zorgkas heeft nooit uitbetaling gedaan voor deze factuur) dat we deze nooit ontvangen hebben. De ombudsdienst heeft hierop gereageerd dat ze hieraan niets meer kunnen veranderen. Van de gerechtsdeurwaarder heb ik verder geen reactie meer ontvangen. Toen ik hen de eerste keer belde zou ik het postkantoor moeten aanklagen. Dat vind ik er dan weer over gaan. Welke de Belgische of de buitenlandse? Wat moet ik doen en wat kan ik doen om nog sterker op mijn benen te staan? Het feit dat ze ( ziekenhuis) het niet aangetekend hebben verstuurd is een goede reden? Het is ook een minnelijke schikking heb ik gezien. Ik wacht nu gewoon hun reactie af? Kunnen ze de kosten nog soen oplopen als de termijn van betaling dan verloopt?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 15 feb 2019 11:38

Wat moet ik doen en wat kan ik doen om nog sterker op mijn benen te staan? Het feit dat ze ( ziekenhuis) het niet aangetekend hebben verstuurd is een goede reden? Het is ook een minnelijke schikking heb ik gezien. Ik wacht nu gewoon hun reactie af? Kunnen ze de kosten nog soen oplopen als de termijn van betaling dan verloopt?
Neen dit moet niet aangetekend verstuurt worden !
Je zal met het ziekenhuis moeten onderhandelen, in plaats van met de deurwaarder, want een deurwaarder is maar een uitvoerder op bevel van het ziekenhuis !

Je had je betaling beter rechtstreeks aan het ziekenhuis gedaan in plaats van aan de deurwaarder.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”