Garagist vraagt volledig bedrag vooraf

HeidiS
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Garagist vraagt volledig bedrag vooraf

#1 , 12 feb 2019 20:58

Ik kocht een occasie wagen bij een erkende garage. Men vraagt het volledig bedrag over te schrijven . Ik heb voorgesteld om 20% te betalen via overschrijving en de rest met een bankcheque bij afhaling. Maar dat willen ze niet. Moet ik me zorgen maken? Dit is toch ongewoon?
Heeft iemand hier ervaring mee?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 12 feb 2019 21:12

Dit is zeer ongewoon en heb dit in de laatste 50 jaar nog nooit geweten, heb zelfs nooit een voorschot betaald.

Moet je u zorgen maken, normaal niet, maar als je de verkoper niet kent of weet wie hij is , dan heb ik toch mijn vraagtekens.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Sirkii
Berichten: 5396

#3 , 13 feb 2019 21:52

De laatste nieuwe wagen die ik gekocht hebt bij een grote officiële dealer werd ook volledig betaald per overschrijving enkele dagen voor afhaling. Ze vroegen dit om de kosten van bankchequeafhandeling te vermijden (tijd is ook geld) en t maakte de deal iets scherper. Heb gewoon even gegoogeld om uit te sluiten dat de dealer in die paar dagen zou failliet gaan en t dan een twee dagen voor afhaling overgeschreven.

Aan u om t risico in te schatten want bij faissement zie je je geld normaliter niet meer terug.

Bij n “obscure” tweedehandshandelaar zou k dat nooit doen en maximaal een paar honderd euro voorschot geven....

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”