Pagina 1 van 1

X is mijn koelkast kwijt! Wat nu?

Geplaatst: 06 feb 2019 20:40
door wen5
Beste,

Ik heb in de solden een toonzaalmodel koelkast gekocht aan een goede prijs.
Toestel was in nieuwstaat.
Ze zijn dat komen leveren maar paste niet om naar boven te brengen in de traphal.
Dat toestel is terug meegenomen door de leverdienst van X.
Het moest dan maar met een extra buitenlift.
Heb zelf eens rondgekeken maar uiteindelijk toch extra betaald bij X voor de lift en levering.
Ik ben dat in de winkel gaan regelen, alles was in orde.
Tot de week erop, aangezien ik geen bevestigingsmail gekregen had omtrent levering nam ik contact op met de winkel.
"Ja mevrouw, dat toestel is weg en we weten niet waar dat is!
Veel meer kan ik er niet op zeggen, ik snap er ook niets van!"
Raar! Ok dus dat is ondertussen verdwenen of van de camion gevallen of ik dacht misschien per ongeluk terug verkocht....

Ze gingen kijken wat ze konden doen voor mij.
Oplossing was om mij zelfde toestel aan korting te geven op winkelprijs en de leveringskosten te laten vallen.
Wat maakt dat ik op een toestel dat ik al aangekocht heb en factuur van heb, nu nog eens moet opleggen om te krijgen wat ik reeds gekocht heb.
Ik krijg niet dezelfde prijs omdat X anders verlies maakt (eigen woorden)
En ik de consument mag dan wel verlies maken?

Wat is mijn recht hier als consument?
Kan ik dit toestel eisen aan de originele factuurprijs door mij betaald of neem ik de deal van X en leg ik op?


Alvast bedankt!

Naam firma verwijderd en twee topics samengevoegd
JurecaBE
moderator

Re: X is mijn koelkast kwijt! Wat nu?

Geplaatst: 07 feb 2019 11:28
door mava105
Zij moeten leveren wat je hebt besteld. aan de afgesproken prijs

Re: X is mijn koelkast kwijt! Wat nu?

Geplaatst: 07 feb 2019 11:46
door bosprocureur
En liefst op de afgesproken datum, of zeer kort daarna :roll:

Re: Krëfel is mijn koelkast kwijt! Wat nu?

Geplaatst: 07 feb 2019 16:37
door WizardGandalf
U kan zeker eisen van deze winkelketen dat men u levert wat u betaald hebt. Als u een factuur hebt die betaald is, moet u het toestel op de factuur geleverd krijgen. Dat ze het kwijt zijn is hun probleem, niet het jouwe. Stuur hen een aangetkend schrijven met een kopie van de factuur, meld hen dat deze betaald is en je bijgevolg de levering wenst van datgene dat je betaald hebt. Meld hen ook dat bij het niet leveren van de koelkast binen de X-aantal dagen, je niet zal nalaten naar de rechtbank te stappen om deze levering te eisen.

Re: Krëfel is mijn koelkast kwijt! Wat nu?

Geplaatst: 07 feb 2019 17:07
door denlowie
Je kan ook dreigen met het te melden aan economische inspectie, die werken veel sneller.
dan om het even welke rechtbank
En economische inspectie is juist daarvoor bevoegd.

Re: X is mijn koelkast kwijt! Wat nu?

Geplaatst: 14 feb 2019 15:20
door wen5
Dank u iedereen voor de reactie.
Ik heb een email gestuurd naar hun, met een samenvatting en in bijlage kopie factuur
het is echter verrassend stil gebleven langs hun kant, buiten de autoresponder;)
Geen telefoontje, geen antwoord op mijn mail
Is ten zeerste onaanvaardbaar om klanten zo te kijk te zetten!
Ik ben alles aan het doorsturen naar economische inspectie.
Wat is een volgende stap?
Testaankoop melding?
Aangetekend ingebrekestelling?
Grappig hoe zelfde bedrijf aan de ene klant zijn toestel vervangt EN nog een schadevergoeding toekent voor zijn last en ik sleep hier al weken met niets!

Re: X is mijn koelkast kwijt! Wat nu?

Geplaatst: 14 feb 2019 15:57
door mava105
Aangetekende ingebrekestelling had al veel langer moeten gebeuren. Na deze brief, naar de vrederechter. Heb je al contact gehad met de hoofdzetel, of enkel nog maar met de plaatselijke winkel? Stuur anders die aangetekende ingebrekestelling eens naar de Directeur Generaal van het bedrijf.