Betwisting opzeg abonnement

Rozenbottel
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Betwisting opzeg abonnement

#1 , 02 feb 2019 11:51

Op 29 maart 2017 heb ik mij ingeschreven bij het Nederlands-Belgisch Centrum en aangemeld voor een lidmaatschap. Voor dit lidmaatschap is een jaarlijkse bijdrage gevraagd en voor het jaar 2019 wenste ik mijn abonnement niet meer te verlengen. Het centrum deelde mij mede dat ik volgens hun algemene voorwaarden artikel 3 lid 2 één maand voorafgaand aan het begin van het kalenderjaar had moeten opzeggen en dat ze mijn verzoek nu niet kunnen inwilligen. Ik zou enkel kunnen opteren voor een opzegging per 31 december 2019 een tussentijdse verbreking per 30 juni 2019, mits ik in beide gevallen het volledige lidgeld betaal binnen 3 dagen. Hier ben ik niet mee akkoord. Ten eerste had ik geen kopie van de getekende overeenkomst waardoor ik niet bewust was van de opzegtermijn. Ik had verwacht dat de datum van inschrijving enkel als startdatum zou fungeren. Daarnaast staat in hun algemene voorwaarden artikel 13 lid 1 dat "opdrachtgever en opdrachtnemer kunnen te allen tijde de overeenkomst opzeggen."

Graag zou ik dus willen informeren of ik daadwerkelijk geen poot heb om op te staan. Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5396

#2 , 02 feb 2019 19:22

Het betreft een commerciële overeenkomst met een bvba. Indien u op een of andere manier de algemene voorwaarden aanvaard hebt (formulier ondertekend, aanbaarding aangevinkt, ...) zit je r aan vast. De algemene voorwaarden staan vlot vindbaar op hun website. Veelal wordt betaling geaccepteerd als een afsluiting van een contract met toepassing van de vigerende algemene voorwaarden. Dit is zo in vele sectoren dat de contractuele band tot stand komt door de betaling van de dienst.

k Denk dat je 2019 nog moet betalen.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”