garagepoort slecht geinstalleerd maar firma failliet

Nico Gryson
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

garagepoort slecht geinstalleerd maar firma failliet

#1 , 31 jan 2019 13:29

Hallo,
In 2016 hebben wij een nieuwe sectionale garagepoort laten installeren door firma X. Onlangs stellen wij vast dat de poort blijft hangen 15 cm boven de grond bij sluiting. Bij het zoeken van contact met de firma X bleek die failliet sedert maart 2018. Een andere firma Y werd gevraagd voor de herstelling maar stelt vast dat de initiele installatie door firma X verkeerd was op verschillende vlakken en dat de schade vandaag daaraan te wijten is. We hebben nu extra kosten daardoor. Hoe en waar kunnen wij nu ons verhaal doen en kosten recupereren. P.S. De technieker die er nu aan gewerkt heeft zei dat wij niet de enigen waren en dat zij bij veel klanten van de eerste firma al geweest waren om fouten recht te zetten. Dus al veel gedupeerden waardoor de reden van het fallissement niet zo ver te zoeken is ...
Dank bij voorbaat.
Ik kijk uit naar uw antwooord.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 31 jan 2019 14:06

Wegens failliet een verloren zaak.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

LeenW
Berichten: 12839

#3 , 31 jan 2019 14:09

U kunt een schuldvordering instellen bij de curator. In de praktijk is de kans niet onbestaande dat u daar niets van gaat zien omdat andere schuldeisers (banken, personeel, overheid) voor u komen. Geld kan helaas niet bijgetoverd worden.

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 31 jan 2019 15:24

Je bent ook denkelijk te laat voor dit aan te klagen bij de curator, dit moet binnen de 30 dagen na het vonnis.
En daar zal zeker geen geld overschieten als de banken, belastingen , rsz gepasseerd is en dan komen er nog een paar bevoorrechte schuld eisers .

Mocht ik u zijn zou ik er zeker niet meer op rekenen en er in berusten, de staat gaat je dit zeker niet geven .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Nico Gryson
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#5 , 01 feb 2019 11:10

Dank voor de reacties.
Berusten inderdaad ... spijtig echter

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#6 , 01 feb 2019 11:43

Vraag eens aan de fabrikant de gegevens van een andere installateur in uw buurt voor de herstelling. Mogelijks doet hij een geste met een herstelling onder waarborg, alhoewel deze juist voorbij is.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#7 , 01 feb 2019 11:46

Vraag eens aan de fabrikant de gegevens van een andere installateur in uw buurt voor de herstelling. Mogelijks doet hij een geste met een herstelling onder waarborg, alhoewel deze juist voorbij is.
Inderdaad. Als de failliete firma een "officiële plaatser / dealer" van het merk van de sectionaalpoorten was, zou dat merk wel eens zijn goede naam willen hoog houden door een commerciële geste te doen naar de gedupeerden van hun "officiële dealer". You never know!
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Consumenten Koop”