Brief van incasso

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

Re: Brief van incasso

#16 , 24 jan 2019 21:40

Welk contract kan je nu mondeling opzeggen ??
Herlees topic.
TS heeft het mondeling opgezegd maar wel een opname gemaakt!
normaal moest men dit via een toestel doen, deze was dus niet ter plaatse , dus is er maar één methode en dit is een brief schrijven.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#17 , 25 jan 2019 09:10

Neen, een mondelinge overeenkomst is evenzeer rechtsgeldig! Probleem is dat deze normaal gezien moeilijk te bewijzen is, maar de TS heeft een opname waarin de medewerker van de fitness toegeeft dat het hier om een vergissing gaat en dit zou opgelost worden. Voor een rechtbank (die goed weten wat voor "streken" dit soort fitness centra uithalen), zal dit hoogst waarschijnlijk als voldoende bewijs gezien worden van een geldige opzeg van het contract.

Tenzij het contract expliciet vermeld dat er aangetekend zou moeten opgezegd worden, maar ik vermoed dat dit niet het geval is, aangezien de TS zegt dat men normaal het contract stopzet door simpelweg de kaart in een toestel te steken...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”