Dan moet men hem in goede staat teruggeven.
Inderdaad, maar dan moet de TS ook kunnen bewijzen dat hij die wagen in goede staat meegegeven heeft, en geen wagen waar de riem waarover sprake tot op de draad versleten was.
Zoals hier reeds gezegd heeft de TS zichzelf problemen op de hals gehaald door niet zelf met die wagen naar de keuring voor tweedehandsv verkoop te gaan en een recente carpass mee te geven. Had hij dit wel gedaan, was er nu geen vuiltje aan de lucht en kon de koper hem niets maken. Maar nu staat de TS wel héél erg zwak, vrees ik...
De TS zou zelf kunnen voorstellen de verkoop te ontbinden. Hij geeft het bedrag terug aan de koper, en haalt zelf zijn wagen op in de garage en laat deze repareren door een garagist naar zijn keuze (en probeert daarna de wagen te verkopen voor een iets hogere prijs om zijn kosten te dekken). Als de garage van de koper kosten aan de koper aanrekent, is dit iets tussen koper en garage, daar heeft de TS niets mee te maken. Als de koper dit weigert, kan de TS stellen dat alle verdere kosten dan ook voor de koper zijn. Het is dan kiezen of delen voor de koper: ofwel de wagen teruggeven en zijn geld terugkrijgen, ofwel de wagen houden maar niet zagen over de kosten...
Het feit dat er plots zoveel kosten zijn die door een "garagist na zijn uren" gemaakt worden, is wel verdacht...