Beste
U moet eerst de verkoper via aangetekende brief in gebreke stellen en verwijzen naar de opties die volgens de brochure van de fabrikant in het pack zitten. U kan ook melden dat indien de verkoper in gebreke blijft en geen oplossing voorstelt binnen de 5 werkdagen, u een klacht zal neerleggen bij de consumenten ombudsdienst en de media op de hoogte zal brengen. Nu het autosalon van start gaat is het een ideaal moment om de media in te lichten.
Als de verkoper niet over de brug komt moet u een dossier samenstellen (scan van bestelbon, scan van de uitrusting die bij full option in de folders van de fabrikant staat, uw mails en aangetekende brief enz.)
Dit dossier dient u in bij de Consumentenombudsdienst.
Tel.:02.702.52.00
Fax:02.808.71.20
E-mail :
contact@consumentenombudsdienst.be
Eén van de voorwaarden waaraan een klacht moet voldoen om door hen aanvaard te kunnen worden, is dat u eerst zelf contact opneemt met het bedrijf waarmee u een probleem heeft. U doet dit best eerst. Als u dan nog geen oplossing heeft, contacteert u de Consumentenombudsdienst.
Meer inlichtingen over de ontvankelijkheidsvoorwaarden van klachten vindt u op hun website.
De Consumentenombudsdienst bemiddelt enkel in geschillen met handelaars die gevestigd zijn in België of in een ander land van de Europese Unie plus Ijsland en Noorwegen. Indien u een geschil heeft met een onderneming die gevestigd is buiten de Europese Unie bestaat nog de mogelijkheid van een gerechtelijke procedure.
Als u andere algemene informatie over een consumentenprobleem of economische materie zoekt, kan u terecht bij het Contact Center van de FOD Economie:
Tel. (gratis nr.): 0800 120 33
Fax (gratis nr.): 0800 120 57
e-mail:
info.eco@economie.fgov.be
Let wel: het Contact Center van de FOD Economie heeft geen zicht op uw melding en kan u dus in geen geval informatie geven hierover.
Succes !