herstelling van horloges

Louhe
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

herstelling van horloges

#1 , 11 jan 2019 09:59

Beste,

Graag had ik jullie advies inzake onderstaand probleem.
Ik ben een zelfstandig horlogemaker en heb ondertussen heel wat reparaties waar mijn klanten niet meer om komen.
sommige herstelde horloges dateren al van 4 jaar terug en lopen op tot 1000 euro.
Ik heb hen al herhaaldelijk gebeld ( want een telefoonnummer is het enige dat ik heb ) om deze herstellingen te komen afhalen, maar helaas.
Mensen krijgen bij mij telkens een bewijsbriefje mee dat overeenkomt met het zakje waar hun herstelling in zit. hierop staat wel vermeld dat
Gelieve dit strookje mee te brengen, wanneer u uw reparatie komt afhalen, dit uiterlijk binnen de 6 maanden. wij aanvaarden geen enkele verantwoordelijkheid, indien men deze genummerde reparatiestrook verliest. Bij niet afhaling na 1 jaar wordt de herstelling automatisch eigendom van ….

maar is dit juridisch/ wettelijk wel inorde ?

Aangezien ik geen adres heb van de mensen die hun herstelling bij mij achterlaten, kan ik ook geen aangetekende brief sturen. Is het juridisch correct als ik deze herstellingen niet langer bijhoudt en zelf verkoop ?

alvast bedankt voor jullie hulp,

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 15 jan 2019 15:59

Je zou die tekst beter opnemen in uw algemene voorwaarden, en deze eventueel ook vermelden op uw bestelbon / offerte voor de herstelling van de horloge. Als mensen die dan expliciet ondertekenen, gaan ze akkoord met deze voorwaarden, en kan u na een jaar inderdaad met deze horloges doen wat u wenst.