Zonnewering op maat weigeren?

Kimlinh
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

Zonnewering op maat weigeren?

#1 , 08 jan 2019 22:08

Hoi,

Iemand advies wat betreft het volgende? We bestelden zonnewering op maat die door de eigenaar van de winkel werd opgemeten. We hebben dezelfde zonnewering achteraan die ‘op de dag’ werd geplaatst. Bij het opmeten meld ik dat de zonwering zoals achteraan mag geplaatst worden. De eigenaar meet dit blijkbaar ‘in de dag’. Hij schrijft de afmetingen op en ik teken de bestelbon. Nu werd dit vandaag geleverd om te plaatsen en komt het misverstand naar boven. Kan ik de goederen weigeren? Wat zijn mijn rechten/plichten?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 08 jan 2019 22:15

Hangt af van wat op bestelbon staat.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Kimlinh
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#3 , 08 jan 2019 22:57

Volgende algemene verkoopsvoorwaarden staan op de bestelbon:

-onze facturen zijn contant betaalbaar, uiterlijk binnen 30 dagen, zonder korting
-bij niet-betaling zal een nalatigheidsinterest gerekend worden van 12% per maand, te rekenen vanaf de eerste van de eerste maand volgend op de factuurdatum
-indien de betaling langs de gerechtelijke weg moet gevorderd worden, zal het factuurbedrag verhoogd worden met 20% met een minimum van €75
-klachten in verband met de geleverde en de geplaatste goederen moeten uiterlijk geschieden binnen de 8 dagen na levering en dienen aangetekend te gebeuren
-bij betwisting zijn enkel de rechtbanken van Dendermonde bevoegd
-een vertraging in de levering of plaatsing kan in geen geval aanleiding geven tot annulatie van de bestelling of tot het toekennen van interesten of schadevergoeding
-alle niet-betaalde goederen blijven onze eigendom, zelfs wanneer zij aan derden werden doorverkocht

Reclame

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#4 , 08 jan 2019 23:00

Ik bedoel als omschrijving van de bestelling en vooral de afmetingen.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Kimlinh
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#5 , 08 jan 2019 23:04

Kleur: zelfde als eerste
Afmetingen: 2410x2210mm
Doek: zelfde als eerste

Er staat nergens ‘op de dag’ of ‘in de dag’ vermeld of enige andere vermelding over de manier van plaatsen

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#6 , 08 jan 2019 23:04

De maten staan er duidelijk op.
Duidelijker kan het niet.
Ergo: u hebt geen poot om op te staan
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Kimlinh
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#7 , 08 jan 2019 23:07

Maar de maten zijn verkeerd aangezien ik ‘op de dag’ wens. Niet?

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#8 , 08 jan 2019 23:08

De maten die op de bestelbon staan gelden.
Daarvoor dient de bestelbon.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Kimlinh
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#9 , 08 jan 2019 23:20

Bedankt voor uw feedback. Weet iemand wat ik de verkoper ben verschuldigd indien ik weiger?

B.Debuck
Berichten: 335
Juridisch actief: Nee

#10 , 09 jan 2019 11:58

Daar het een maatproduct is zult u hoogstwaarschijnlijk geen minnelijke overeenkomst kunnen sluiten met de leverancier. Ik vrees dat u de bestelling zult moeten aanvaarden.

Terug naar “Consumenten Koop”