De verkoper annuleert mijn aankoop

NDB
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

De verkoper annuleert mijn aankoop

#1 , 05 jan 2019 19:50

Ik kocht via Amazon.de een tweedehands hogedrukreiniger en heb deze ook direct betaald. Een klein uurtje later liet de verkoper mij weten dat de verkoop geannuleerd is, zonder enige reden te geven waarom. Kan hij dit zomaar doen? Ik dacht dat een verkoop/aankoop tot stand kwam wanneer er een overeenkomst is over goed en prijs. Moet de verkoper mij dan geen toestel aanbieden dat evenwaardig is? Graag uw juridisch advies.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 05 jan 2019 21:33

Had de verkoper de verkoop reeds bevestigd?
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

NDB
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 05 jan 2019 21:36

Ja, ik heb van de aankoop een mail gekregen waarbij de verkoper me bedankt voor de bestelling. Hierin staat het betreffende artikel en het bedrag. Er staat ook duidelijk bij dat het om een bestelbevestiging gaat.

Reclame

polk
Berichten: 437

#4 , 06 jan 2019 09:20

Uit de voorwaarden van Amazon:

VERKOOPVOORWAARDEN

2 DE OVEREENKOMST

Uw bestelling is een aanbod aan Amazon voor het sluiten van een koopovereenkomst. Indien u een bestelling plaatst bij Amazon ontvangt u van ons een e-mail ter bevestiging dat uw bestelling door ons is ontvangen met daarin tevens de gegevens van deze bestelling (bestelbevestiging). Als u bepaalde Amazon Services gebruikt (bijv. mobiele apps van Amazon) kan de bestelbevestiging naar het Message Center van uw klantenaccount worden verstuurd. Deze bestelbevestiging is geen aanvaarding van uw aanbod maar dient slechts ter informatie dat uw bestelling door ons is ontvangen. Een koopovereenkomst komt pas tot stand wanneer wij het bestelde product aan u verzenden en deze verzending door middel van een tweede e-mail bevestigen (verzendbevestiging).

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 06 jan 2019 09:35

Zoals polk schrijft eens de verkoopsvoorwaarden goed lezen eer je panikeert .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Consumenten Koop”