valse verklaring verkopers

Lagniaum
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

valse verklaring verkopers

#1 , 05 jan 2019 12:43

Geachte,

Ik krijg langs alle kanten advies, maar als er iemand goede juridisch raad voor mij heeft. GRAAG! Alle hulp is welkom!
Ga alle partijen uitleggen met letters.

Ik heb onlangs een huis gekocht, compromis getekend en voorschot betaald.
De verkopers A en B zitten op het moment in een echtscheiding en A heeft ook een advocaat.
Ben onlangs van een kennis C, die de broer is vd verkoper B, te weten gekomen dat er gebreken zijn ah huis.
Als A en B hier bij de compromis over hebben gezwegen, is er hier sprake ve valse verklaring, zij hebben niets verteld van deze gebreken?

Ondertussen heb ik een expert het pand laten onderzoeken en heeft hij een offerte uitgebracht.
Een bedrag dat ik zou moeten bijlenen.
Zou ik dit zonder dat ik de twee broers tegen elkaar moet opzetten het bedrag vd expert vd vraagprijs nog kunnen afdwingen, ook al is de compromis getekend?

Graag zou ik de koop ongedaan willen maken.
Op de compromis staat uitdrukkelijk dat ik twee weigeringsattesten moet afleveren binnen het termijn van mijn opschortende voorwaarde.
Deze duren nog tem 15/01/19.
Ik werk samen met een immotheker en hun notaris.
Ben al geweigerd geweest door een bank en de tweede weigeringsattest heeft mijn immotheker opgemaakt.
Deze is niet officieel, maar mijn immotheker was in verlof en gisterenavond kreeg ik nieuws van mijn notaris dat de advocaat, van A, zegt dat ik meer moeite moet doen aangezien mijn opschortende voorwaarde nog tem 15 januari gelden. Had deze in de kerstperiode verlengd, omdat ik schrik had dat ik te weinig tijd had met al die feestdagen.
Heb nu een achttal dagen.

Heeft er iemand wat goede raad?
Op een week tijd kan ik geen aanvraag, bevestiging/weigering en aangetekend schrijven.
Is er nog hoop?


Alvast hartelijk dank!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 05 jan 2019 12:57

U spreekt over valse verklaring !

Maar je bent er ook niet zo vies van om je immotheker een vals attest te vragen !

En wat zijn verborgen gebreken?
Je expert ? zag het onmiddellijk dus zo verborgen zijn ze dan ook niet !

Als je geen tweede attest heeft van een officiële bank zal dit grapje wel eens duur te staan komen 10% van de verkoopprijs .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#3 , 05 jan 2019 15:00

Wat hebben de verkopers VALS verklaard?
Aangezien ze u de kans hebben gegeven het huis door een professioneel te laten inspecteren zie ik geen kans tot valse verklaring.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Reclame

bosprocureur
Berichten: 6853

#4 , 05 jan 2019 17:20

Een "expert" die direct ook een offerte opmaakt?

Die zgn onafhankelijke expert zal dan wel een heel klein beetje belang hebben bij het bevestigen dat er een gebrek is.

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 05 jan 2019 17:23

Een koper dient best VOORAF zelf of met een deskundig een pand te bezoeken, dus nog VOOR het compromis wordt ondertekend . Achteraf de verkopers beschuldigen van zaken verzwegen te hebben zal niet opgaan . Enkel als er verborgen gebreken zijn heb je een kans bij de rechtbank. Wat zijn verborgen gebreken? Dat zijn gebreken, die door de verkopers bewust werden verzwegen en die werden verborgen gehouden, door er bvb over te schilderen, een kast voor te zetten, enz...
https://bieb.knab.nl/hypotheken/verborg ... et-je-doen
https://www.notaris.be/nieuws-pers/deta ... uis-wat-nu

Lagniaum
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#6 , 06 jan 2019 10:32

Geachte,

Ik krijg langs alle kanten advies, maar als er iemand goede juridisch raad voor mij heeft. GRAAG! Alle hulp is welkom!
Ga alle partijen uitleggen met letters.

Ik heb onlangs een huis gekocht, compromis getekend en voorschot betaald.
De verkopers A en B zitten op het moment in een echtscheiding en A heeft ook een advocaat.
Ben onlangs van een kennis C, die de broer is vd verkoper B, te weten gekomen dat er gebreken zijn ah huis.
Als A en B hier bij de compromis over hebben gezwegen, is er hier sprake ve valse verklaring, zij hebben niets verteld van deze gebreken?

Ondertussen heb ik een expert het pand laten onderzoeken en heeft hij een offerte uitgebracht.
Een bedrag dat ik zou moeten bijlenen.
Zou ik dit zonder dat ik de twee broers tegen elkaar moet opzetten het bedrag vd expert vd vraagprijs nog kunnen afdwingen, ook al is de compromis getekend?

Graag zou ik de koop ongedaan willen maken.
Op de compromis staat uitdrukkelijk dat ik twee weigeringsattesten moet afleveren binnen het termijn van mijn opschortende voorwaarde.
Deze duren nog tem 15/01/19.
Ik werk samen met een immotheker en hun notaris.
Ben al geweigerd geweest door een bank en de tweede weigeringsattest heeft mijn immotheker opgemaakt.
Deze is niet officieel, maar mijn immotheker was in verlof en gisterenavond kreeg ik nieuws van mijn notaris dat de advocaat, van A, zegt dat ik meer moeite moet doen aangezien mijn opschortende voorwaarde nog tem 15 januari gelden. Had deze in de kerstperiode verlengd, omdat ik schrik had dat ik te weinig tijd had met al die feestdagen.
Heb nu een achttal dagen.

Heeft er iemand wat goede raad?
Op een week tijd kan ik geen aanvraag, bevestiging/weigering en aangetekend schrijven.
Is er nog hoop?


Alvast hartelijk dank!

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#7 , 06 jan 2019 10:47

Waarom herhaal je u vraag ???

Normaal leest iedereen eerst de vraag eer men antwoord, en het is weekend er komen hier minder mensen tijdens het weekend
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Lagniaum
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#8 , 07 jan 2019 02:00

Mijn excuses, deed ik niet met opzet. Deed mijn laptop open en zag dat dit nog open stond en 'verstuur' stond er nog. Ben niet zo'n vlotte met technologie. Alvast bedankt voor jullie gulheid en raad. Jullie hebben mij allemaal goed geholpen. Ik weet wat ik ga doen! Dankje

Terug naar “Consumenten Koop”