Beroep doen garantie keuken

evgoeth
Topic Starter
Berichten: 557
Locatie: Ten zuiden van Antwerpen

Beroep doen garantie keuken

#1 , 03 jan 2019 10:48

Kopen iets meer dan 2 jaar geleden nieuwe keuken.
Ze was niet 100%, enkele kleine mankementen, maar manlief had niks gezien bij de installatie en dus ook niks gezegd.

Na 1.5 jaar merken we grotere gebreken op, stuk uit het werkblad dat er ineens is, onderkant van de bovenkast die ineens krom trekt van het vocht, naast de dampkap, er zat een heel klein gaatje in de folie, en volgens mij is dat de reden waarom er vocht inkon.
Ze geven garantie op fronten, ze geven garantie op werkbladen, op bedekkingspanelen, wel 25 jaar.
Dus wat doe ik? Ik besluit om melding te maken van dit alles, en voor de volledigheid meld ik elk mankementje dat ik heb opgemerkt. Misschien zijn er zaken bij die niet kunnen hersteld worden, maar dan heb ik het op zijn minst geprobeerd.

Nu heb ik dus in juli 2017 een dossier laten openen bij deze winkel.
Ze antwoorden in augustus dat ze allerlei foto's en documenten nodig hebben.
Die stuur ik in september allemaal door. Geen reactie.
Ik oktober stuur ik een eerste herinnering. Geen reactie.
In november een tweede herinnering. Geen reactie.
In de tussentijd probeer ik af en toe eens te bellen, maar de wachttijden zijn gigantisch hoog, 30 minuten en meer. Ik bel altijd van op het werk, wegens geen verlof meer in de laatste 2 maanden, maar ik kan het me niet permitteren om meer dan 30 minuten te wachten, ik mag de lijn niet bezet laten.

Nu ben ik met een aangetekend schrijven bezig. Ik som daar op wat ik allemaal heb gedaan.
Ik geef hen de tijd tot eind januari om me terug te contacteren.

Maar wat kan ik doen als zij van hun beurt weer niets laten weten?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 03 jan 2019 15:01

Dan kan je een verzoeningspoging doen bij de vrederechter.
Helpt dit niet dan zal het de ondernemingsrechtbank(de vroegere handelsrechtbank) worden

De grote merken maken daar geen probleem van !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

mava105
Berichten: 22257
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 03 jan 2019 16:05

Je had onmiddellijk een aangetekend schrijven moeten sturen. Nu heb je 1,5 jaar verloren met SMS, mail en telefoon, zonder resultaat.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”