Aankoop wagen

juppi
Topic Starter
Berichten: 9

Aankoop wagen

#1 , 31 dec 2018 16:30

Goeiedag,
Op 30/08/2018 hebben ik en mijn vrouw wagen besteld bij peugeot en bestelbon getekend. Nu zijn wij jammer genoeg van plan om te scheiden. Wagen is nu binnen en dus moet ie gekocht worden. Kan men hier onderuit behalve dan de minnelijke schikking die de garage voorstelt(2500 euro)? We gingen wel de wagen kopen op krediet. Maar nu we scheiden kan ik of me echtgenote dit niet meer betalen. Wat zijn de mogelijkheden? Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Didymus
Berichten: 2061

#2 , 31 dec 2018 16:58

Geen. Minnelijke ontbinding met 2 handen grijpen; concessiehouder kan de koop afdwingen mocht hij dat opportuun vinden.
"sowieso" schrijf je zo.

juppi
Topic Starter
Berichten: 9

#3 , 01 jan 2019 10:46

Didymus, OK bedankt maar de financiering die we afsloten in augustus kan er geen van ons beiden meer betalen dus is dat dan geen overmacht ofzo? Want als ze nu de financiering zouden herbekijken... Wordt ie zeker niet goedgekeurd. Grtz

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 01 jan 2019 11:00

Jullie hebben beiden de koop afgesloten, en jullie zullen beiden de vergoeding moeten betalen .
Hoe zou dit overmacht kunnen zijn ?

Op het ogenblik van aankoop was alles 100% in orde, en het is niet de schuld van de verkoper waarom je de verkoop annuleert, maar van jullie zelf, dus hij heeft recht op 2500€ schade vergoeding, voor hem is het zelfde wie dit zal betalen maar de deurwaarder zal gaan bij wie hij deze centen kan verhalen

Art. 1589. Verkoopbelofte geldt als koop, wanneer er wederzijdse toestemming van de partijen is omtrent de zaak en omtrent de prijs.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.


juppi
Topic Starter
Berichten: 9

#6 , 01 jan 2019 21:47

Beste denlowie, was maar een vraag hoor maar bemerkingen die ik nu pas te weten ben gekomen. Op 30/08/2018 toen we de bestelbon getekend hebben moesten ze nog de financiering goedkeuren. Dit is maar goedgekeurd tegen eind september maar daar hebben we wel nog niet voor getekend. Hebben we daar een slag om terug te slaan? Ging om een bestaande lening die verhoogd ging worden. Grtz

bosprocureur
Berichten: 6853

#7 , 01 jan 2019 22:09

Mensen, wees blij dat u er van af kunt met die 2500 €.

Moeilijk geld misschien, maar u hebt wel een geldige bestelbon getekend.

Wat als de garage erop staat dat de aankoop doorgaat ?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#8 , 01 jan 2019 22:22

Maar wat staat er op de verkoopsvoorwaarden op de bestelbon ?
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#9 , 02 jan 2019 13:42

Op 30/08/2018 toen we de bestelbon getekend hebben moesten ze nog de financiering goedkeuren. Dit is maar goedgekeurd tegen eind september maar daar hebben we wel nog niet voor getekend. Hebben we daar een slag om terug te slaan?
Een slag om terug te slaan :?:
In wat voor termen denkt u eigenlijk :?:
Probleem is niet door de garagist veroorzaakt hé ...

U kan voor 2500€ onder de aankoop onderuit ... da's veel minder dan een auto kost.
Wslk ook minder dan wat u kwijt speelt als u de auto zelf moet proberen te verkopen.


U bent die financierings-overeenkomst nog niet aangegaan - de aanpassing is gevraagd, maar is niet getekend, dus is ze nog niet van kracht ...
U kan die firma laten weten dat u afziet van het aanbod

U kan hen misschien best ineens ook laten weten wie de eerder aangegane financiering verder gaat afbetalen ifv uw scheiding -door u beiden te ondertekenen- en vragen of de financieringsfirma daarmee akkoord gaat ...

Terug naar “Consumenten Koop”