Onnodige herstelling auto

0rtak0se
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Onnodige herstelling auto

#1 , 26 dec 2018 14:11

Beste forumgebruikers,

Sinds een jaar komt er een krakend geluid vanuit de voorkant van de auto. We hebben de auto naar onze Volkswagen dealer gebracht omdat ik wou dat er kwaliteit geleverd werd, en deze heeft geconcludeerd dat het geluid te wijten was aan de 'rubbers van de draagarmen'. Ze hebben een bestek opgemaakt, we zijn akkoord gegaan met de herstelling en hebben betaald/getekend. Eén dag later bellen ze dat de auto klaar is maar op weg naar huis merk ik op dat er geen verschil is met voordien, het geluid is er nog steeds.

Mijn vraag: als ik terug naar de garage ga, dan heb ik garantie op de herstelde onderdelen. Maar stel dat ze zeggen dat het probleem te wijten is aan iets anders (bv. springveren), heb ik dan het recht om een (gedeeltelijke)terugbetaling te eisen voor de onnodig vervangen onderdelen? Zoniet, moet ik betalen als ze bijvoorbeeld zeggen dat het gekraak aan de springveren ligt?
Anders heb ik door een foute vaststelling van de garage zomaar 600 euro moeten ophoesten voor onnodig vervangen onderdelen en moet ik bovenop dit bedrag nog eens betalen voor een nieuwe herstelling. (Wordt vervolgd)

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 26 dec 2018 14:41

Hebben ze nieuwe rubbers geplaatst ?
Zo ja dan moet je ze betalen !

Een krakend geluid dit kan zeer veel oorzaken hebben, en de meeste merk garages hebben nog steeds geen glazen bol om te zien wat dit is, dit is ook giswerk en ja dit kost je centen niet aan materialen maar aan werk uren !

Off topic:
Persoonlijk denk ik dat dit aan je ophanging ligt, VW zeer gevoelig voor !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”