Motor wagen stuk door installatie LPG

KVR
Topic Starter
Berichten: 1

Motor wagen stuk door installatie LPG

#1 , 10 mei 2008 18:27

Iets meer dan een jaar geleden heb ik in mijn wagen, een Ford Focus 1.6 bezine, een LPG tank laten installeren. Vandaag, een jaar en 30000 km later is door de LPG de motor volledig doorgebrand en dus onherstelbaar. Nu blijkt dat het type motor in mijn wagen niet compatibel is met LPG (geen geschikte kleppen), iets wat volgens mij de installateur van de LPG had moeten weten! In de periode voor de installatie heb ik zowel bij hem als bij mijn (erkende) Ford garage gevraagd of LPG mogelijk is in mijn type wagen. Volgens alle partijen zou dit geen enkel probleem geven. De LPG installateur is hier zeker in gebreken gebleven. Hij is volgens de wet verplicht om mij op voorhand te vertellen wat de gevolgen van LPG voor de motor hadden kunnen zijn (+ op papier zetten en door mij laten ondertekenen dat ik in kennis was gesteld van de mogelijke gevolgen).

Wat we nu willen doen is eerst samen met de LPG installateur naar een compromis zoeken (hij betaald de kosten om mijn wagen te herstellen + de aankoopprijs van de LPG installatie). Indien hij hier niet op in gaat kunnen we onze rechtsbijstand verzekering van de wagen aanspreken en er een rechtzaak van maken.

Mijn vraag is nu of iemand met een dergelijk geval ervaring heeft en of ik mag hopen op de recuperatie van de door mij geleden schade?
Alvast bedankt voor de hulp.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding