gerechtsdeurwaarder factuur telenet

mahong
Topic Starter
Berichten: 1

gerechtsdeurwaarder factuur telenet

#1 , 07 mei 2008 18:45

Vandaag kreeg ik een aanmaning van de gerechtsdeurwaarder in de bus op mijn oud thuisadres waarop staat dat er onbetaalde rekeningen van telenet open staan in de periode september 2007 – april 2008.

Sinds maart dit jaar ben ik verhuisd en heb ik een abonnement bij telenet. De klantendienst bevestigde dat alle facturen hiervoor in orde waren en dat de aanmaning waarschijnlijk de voortzetting betreft van mijn vroeger internetabonnement op mijn studentenkamer. Dit abonnement was afgesloten bij UPC dat aan het einde van het contract werd overgenomen door telenet (rond augustus 2007). Het betrof een jaarabonnement voor internet dat normaal niet automatisch verlengd werd.

In de periode vermeld in de aanmaning was er geen sprake van een internetconnectie bij UPC of telenet, aangezien ik in die periode geen kamer meer huurde op dat adres.
Ik heb vernomen dat destijds een brief verzonden werd door telenet om te melden dat UPC overgenomen werd en dat je moest melden als het abonnement niet verlengd moest worden. Een dergelijke notificatie heb ik echter nooit ontvangen, niet op het toenmalige thuisadres, maar ook niet op het kotadres.

In de aanmaning staat dat verschillende rekeningen gestuurd werden. Deze zijn echter ook nooit ontvangen op het studentenverblijf of het toenmalig thuisadres. Sinds september 2007 huur ik deze kamer niet meer, dus eventuele briefwisseling na deze datum heb ik niet meer ontvangen.

Er wordt nu geëist dat de facturen binnen een periode van 8 werkdagen betaald dienen te worden mét intrest of dat er anders een gerechtelijke procedure opgestart zal worden.

Ik heb vandaag twee keren gebeld naar Telenet. Daar wisten zij te zeggen dat zij geen factuurinformatie konden vinden. Volgens hen moest deze opgevraagd worden via de gerechtsdeurwaarder. Wanneer naar de gerechtsdeurwaarder gebeld wordt krijg ik echter enkel een computerstem aan de lijn. Er kan dus onmogelijk rechtstreeks contact gemaakt worden. Via een mail aan de gerechtsdeurwaarder heb ik de situatie uitgelegd en een factuur aangevraagd.

Aangezien ik maar 8 werkdagen tijd heb om de betaling te doen wou ik toch graag even vragen of iemand mij nog enig advies kan geven.

Alvast bedankt!

Mahong

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
witchqueen
Berichten: 183

#2 , 07 mei 2008 22:17

Surf eens naar www.tik.be en plaats je probleem daar op het forum.
Ik denk dat je daar sneller zult geholpen worden.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”