Ik kocht dus in januari een nieuwe wagen.
Na enkele dagen hoorde ik dat het chassis achteraan onaangenaam begon te kraken. Ben dan dadelijk naar de garage gedaan waar ze mij vertelden dat ze dat bij het eerste onderhoud gingen oplossen.
bij het eerste onderhoud hebben ze lang gezocht en wisten eerst niet wat het kon zijn. moest de wagen daarna nog een dag binnendoen.
Na deze dag was het gekraak opeens weg. Maar verdere uitleg van wat er scheelde en zou er iets vervangen zijn kreeg ik niet. enkel de melding "fabricagefout'.
Nu enkele weken later is het gekraak opnieuw aanwezig. Ik verdenk daarom de garage ervan om zichzelf de gemakelijkste weg gekozen te hebben en ergens wat olie opgekapt te hebben zodat het gekraak stopte.
Morgen heb ik terug een afspraak met de garage voor mijn wagen opnieuw binnen te doen.
Ik ga hun dan ook vragen dat ik deze keer een gedetailleerde uitleg op papier krijg van wat er scheelt, wat er aan gewerkt is geweest en met vermelding dat het hetzelfde probleem is waarvoor de wagen eerder al binnen geweest is.
Nu mijn vraag: Kan je als consument eisen dat de garage/verkoper je wagen vervangt voor een nieuw exemplaar als er na X-aantal keren hetzelfde probleem te hebben voorgedaan, geen oplossing is bereikt?
welke argumenten kan ik aanhalen bij deze garage?