ebay problemen

steffiestones
Topic Starter
Berichten: 6

ebay problemen

#1 , 06 mei 2008 14:39

Hallo,

Ik ben nieuw hier. Ik heb een plaat gekocht op ebay in Engeland. Toen ik de plaat thuis bezorgd kreeg zag ik dat er aan het label (dat is de ronde sticker in het midden) geprutst werd, een poging om het label af te trekken. Nochtans staat er op de foto op ebay niks van dat gepruts op. Toen ik de verkoper melde dat ik niet tevreden ben en mijn geld terugwil krijg ik een mail terug van hem dat hij zeer verontwaardigd is dat ik hem valselijk beschuldig en dat hij een advokaat onder handen heeft genomen en dat hij dat zal bevechten tot het einde. Wat moet ik daarmee doen, is het dreigen dat hij doet of zou hij werkelijk een advokaat genomen hebben. Hieronder 2 foto's van het label, foto 1 is de foto op ebay en foto 2 is de foto zoals ik het onvangen heb.

Afbeelding

Afbeelding

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mapleleiah
Berichten: 1047
Locatie: Izegem

#2 , 06 mei 2008 19:23

Het hangt allemaal een beetje af van hoe de verkoper het object heeft beschreven. Als er vermeld stond dat er bepaalde beschadigingen waren, dan staat de verkoper redelijk sterk. Als de LP echter als "goede staat" verkocht werd, dan hebt u zeker verhaal.

Dat van die advocaat zou ik alvast niet geloven ... is meestal gewoon grootpraat.

Deftige communicatie met die verkoper is blijkbaar niet meer mogelijk. Begin dan ook met via Ebay een geschil voor afwijkend object te starten. Vraag daar eventueel terugbetaling of gedeeltelijke terugbetaling.

Hoe hebt u betaald? Indien u met Paypal betaalde, kunt u uw geld terugeisen op basis van afwijking van het object en u zult waarschijnlijk gelijk krijgen. U krijgt dan misschien wel een negatieve feedback op Ebay, maar dat is niet altijd erg.

U kunt eventueel ook nog eens te rade gaan op de forums van Ebay, waar ervaren kopers en verkopers ook nog eens hun mening kunnen geven.

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

steffiestones
Topic Starter
Berichten: 6

#3 , 06 mei 2008 19:38

Dank u voor je antwoord. De verkoper heeft het object wel beschreven als beschadigd maar zoals je op de 2 foto's ziet is er wel een verschil tussen de foto die hij op ebay gezet heeft en de foto zoals ik het object ontvangen heeft. Hoe kan ik een geschil voor afwijkend object beginnen op ebay? Ik heb betaalt met paypal.

Reclame

mapleleiah
Berichten: 1047
Locatie: Izegem

#4 , 06 mei 2008 19:53

Dank u voor je antwoord. De verkoper heeft het object wel beschreven als beschadigd maar zoals je op de 2 foto's ziet is er wel een verschil tussen de foto die hij op ebay gezet heeft en de foto zoals ik het object ontvangen heeft. Hoe kan ik een geschil voor afwijkend object beginnen op ebay? Ik heb betaalt met paypal.
U vindt een link naar het geschillenpaneel aan de linkerkant van Mijn Ebay. Aangezien de betaling met Paypal gebeurde, zult u vermoedelijk onmiddellijk doorgelinkt worden naar een geschillenpagina van Paypal. Daar maakt u eerst een geschil aan ... als er geen bevredigende oplossing komt, kunt u dat upgraden naar "claim" waarbij u uw geld terugeist.

Er staat hierover zeker meer info in de Help van Ebay en Paypal.

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

Justiceseeker
Berichten: 354

#5 , 06 mei 2008 22:37

[quote="steffiestones"]Hallo,

Ik ben nieuw hier. Ik heb een plaat gekocht op ebay in Engeland. Toen ik de plaat thuis bezorgd kreeg zag ik dat er aan het label (dat is de ronde sticker in het midden) geprutst werd, een poging om het label af te trekken. Nochtans staat er op de foto op ebay niks van dat gepruts op. Toen ik de verkoper melde dat ik niet tevreden ben en mijn geld terugwil krijg ik een mail terug van hem dat hij zeer verontwaardigd is dat ik hem valselijk beschuldig en dat hij een advokaat onder handen heeft genomen en dat hij dat zal bevechten tot het einde. Wat moet ik daarmee doen, is het dreigen dat hij doet of zou hij werkelijk een advokaat genomen hebben. Hieronder 2 foto's van het label, foto 1 is de foto op ebay en foto 2 is de foto zoals ik het onvangen heb.


Is dit ECHT een collector's item? Het zou me verwonderen. Het lijkt meer op een white label geplaatst op een bestaande (gereleasde) plaat. Hopelijk heeft U niet teveel betaald want dat zou pas echt een oplichting zijn.

U kan dus proberen uw gelijk te halen via Ebay maar verwacht niet veel collaboratie... . Ze zijn niet scheutig om de naam van de verkoper door te geven, als ze die hebben... . En als zijn afzenderadres nep is, bent U er aan geweest voor de moeite.

Een advocaat zal ie zeker NOOIT nemen. Een lawyer in London my dear kost tenminste 500 Pound Sterling om op te starten dus zal hij dat nooit doen tenzij je transactie enkele duizende PS heeft gekost? Het blijft dus een afschrikkingsmiddel. En ja hoor, dat werkt zeer dikwijls.

Géén Paypal-transactie? Dan blijft er niets over dan de plaat grijs te draaien en genieten als het echt een bootleg is en zoniet te vloeken dat U in de maling genomen bent.

Next please! Zal de man in Londen roepen... met een smile op zijn lippen... .

Justiceseeker :-)

PS. Ik bezit een bootleg van de groep Police van de jaren '80. Great man!

mapleleiah
Berichten: 1047
Locatie: Izegem

#6 , 06 mei 2008 22:41


Géén Paypal-transactie? Dan blijft er niets over dan de plaat grijs te draaien en genieten als het echt een bootleg is en zoniet te vloeken dat U in de maling genomen bent.

Next please! Zal de man in Londen roepen... met een smile op zijn lippen... .

Justiceseeker :-)
OP heeft net verteld dat WEL met Paypal betaald is. Geld terugclaimen zal dus geen probleem zijn.

Nu, ik zou al tevreden zijn met een gedeeltelijke terugbetaling. Tenslotte werd de plaat als beschadigd verkocht. Maar allé, door de botheid van de verkoper ben ik dan ook weer geneigd om akkoord te gaan dat de koper alles terugwil.

Een link naar het object kan ons meer licht werpen op de zaak.

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

steffiestones
Topic Starter
Berichten: 6

#7 , 07 mei 2008 09:50

voor die plaat heb ik 107 euro betaalt, het is idd een nep testpressing. Je kan het niet zien op de foto op ebay maar wel als je de plaat thuis krijgt. Zoals je op de foto's ziet in bijlage is er een verschil tussen de foto op ebay en de foto zoals ik het thuis kreeg. Hij heeft wel aangekondigd dat er krassen op de plaat zijn maar niet dat het om een neptestpressing gaat. Hier is de link; http://cgi.benl.ebay.be/THE-ROLLING-STO ... dZViewItem

Justiceseeker
Berichten: 354

#8 , 07 mei 2008 10:17

voor die plaat heb ik 107 euro betaalt, het is idd een nep testpressing. Je kan het niet zien op de foto op ebay maar wel als je de plaat thuis krijgt. Zoals je op de foto's ziet in bijlage is er een verschil tussen de foto op ebay en de foto zoals ik het thuis kreeg. Hij heeft wel aangekondigd dat er krassen op de plaat zijn maar niet dat het om een neptestpressing gaat. Hier is de link; http://cgi.benl.ebay.be/THE-ROLLING-STO ... dZViewItem
Ik ging naar de link op Ebay kijken. Wat ik denk: het is géén bootleg maar -misschien (!!!) - wel een echte "test pressing". Platenmaatschappijen hadden en hebben nog voor vinyl, de neiging, platen te pre-releasen voor de dj's (als test om ze op de radio te promoten) en te zien of de "echte versie" achteraf wel kan gereleased worden. Van zulke test pressings worden dan een erg beperkt aantal stuks geperst, wat aanzienlijke productie-en marketingskosten beperkt. Zou de plaat bij de dj's "floppen" en géén enthousiasme wekken bij de luisteraars, dan werd/wordt de plaat nooit officieel gereleased. De witte label >kan< effectief door de platenmaatschappij zijn aangebracht. Ik heb er al vele zo gezien. Maar ik blijf bij veronderstellingen.

In ieder geval, gezien de vrij goeie feedback van de verkoper, zou deze laatste ERG dom zijn de klant in de maling te nemen. Misschien heeft U verkeerd geïnterpreteerd?

Bespreek het met Ebay, vraag desnoods uw geld terug maar misschien kan de verkoper niets verweten worden en mag U zich zelf aan een negatieve feedback verwachten. Voor 107€ zou ik niet teveel aandringen want de slinger kan hard terugkomen.

Justiceseeker :-)

steffiestones
Topic Starter
Berichten: 6

#9 , 07 mei 2008 10:25

Ik ben een verzamelaar van testpressingen en als dit een testpressing is dan is het wel de slechtste dat ik ooit gezien heb in mijn leven. Je kan mooi zien dat het wit rond gedeelte met de schaar is geknipt en erop geplakt is op het gewoon gereleased gedeelte. Ik denk toch wel dat een platenfirma zich niet zo onproffesioneel zal bezighouden. Ik vind het ook raar toen ik melde aan de verkoper dat ik niet tevreden was en mijn geld terug wilt dat hij mij direkt aanviel en dat hij al een advokaat genomen had, teken van schuld?

mapleleiah
Berichten: 1047
Locatie: Izegem

#10 , 07 mei 2008 11:01

Ik ben een verzamelaar van testpressingen en als dit een testpressing is dan is het wel de slechtste dat ik ooit gezien heb in mijn leven. Je kan mooi zien dat het wit rond gedeelte met de schaar is geknipt en erop geplakt is op het gewoon gereleased gedeelte. Ik denk toch wel dat een platenfirma zich niet zo onproffesioneel zal bezighouden. Ik vind het ook raar toen ik melde aan de verkoper dat ik niet tevreden was en mijn geld terug wilt dat hij mij direkt aanviel en dat hij al een advokaat genomen had, teken van schuld?
Ik ga mij niet uitspreken over de authenticiteit van die plaat want daar ken ik dus niets van.

Maar de verkoper heeft inderdaad een zeer goede reputatie ... Het is natuurlijk altijd mogelijk dat die mens ZELF bedrogen is geweest bij aankoop van die plaat.

Heeft u al een tussenoplossing voorgesteld? De plaat terugsturen en uw geld terugkrijgen? Misschien verliest u dan een stukje aan verzendingskosten maar u vermijdt wel een feedbackgevecht op Ebay. Stuur de plaat dan wel best aangetekend terug.

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

steffiestones
Topic Starter
Berichten: 6

#11 , 07 mei 2008 11:06

Met hem valt niet te onderhandelen, het kan best zijn dat hij zelf is bedrogen met de plaat maar die plaat ziet er zo fake uit dat ik hem zelfs niet zou durven verkopen op ebay, ik heb hem dat ook gezegd. Hieronder zijn mail met zijn antwoord:


> Hi,
> First of all,i'm not very happy about the content of
> your mail which started with dishonesty accusation and
> ends with threat.I never sold or sent a different item
> than the one i advertised,i was very fair when i
> described the item,item is genuine and those scratches
> are news to me,so do you think,i took the picture of
> it and while it was selling on e-bay,out of boredom or
> before sending it i scratched it, what sort of logic
> is it?.But go ahead,if you planned a little game to
> get your money back,iwant the item the way i sent
> it,and clearly,it was damaged,i've contacted a
> solicitor,i'll fight for this to the end,and it will
> be proven ,who really scratched it,it doesn't matter
> you're in another country.i will not let anybody
> accuse me of with this sort accusations.

mocht ik de plaat ontvangen hebben zoals op de foto op ebay zou ik niks zeggen maar het gaat eropm dat de plaat is beschadigd als ik hen ontving thuis zoals je zeit op foto 2

mapleleiah
Berichten: 1047
Locatie: Izegem

#12 , 07 mei 2008 11:23

Begin dan NU dat geschil en ga later over tot terugeisen van geld.

U krijgt dan wel een negatieve maar dat is geen reden tot paniek. U kunt erop reageren om u te verdedigen.

Twijfelt u nog? Dan herhaal ik mijn raad om even op de forums van Ebay te posten.

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

Justiceseeker
Berichten: 354

#13 , 07 mei 2008 11:31

Met hem valt niet te onderhandelen, het kan best zijn dat hij zelf is bedrogen met de plaat maar die plaat ziet er zo fake uit dat ik hem zelfs niet zou durven verkopen op ebay, ik heb hem dat ook gezegd. Hieronder zijn mail met zijn antwoord:


> Hi,
> First of all,i'm not very happy about the content of
> your mail which started with dishonesty accusation and
> ends with threat.I never sold or sent a different item
> than the one i advertised,i was very fair when i
> described the item,item is genuine and those scratches
> are news to me,so do you think,i took the picture of
> it and while it was selling on e-bay,out of boredom or
> before sending it i scratched it, what sort of logic
> is it?.But go ahead,if you planned a little game to
> get your money back,iwant the item the way i sent
> it,and clearly,it was damaged,i've contacted a
> solicitor,i'll fight for this to the end,and it will
> be proven ,who really scratched it,it doesn't matter
> you're in another country.i will not let anybody
> accuse me of with this sort accusations.

mocht ik de plaat ontvangen hebben zoals op de foto op ebay zou ik niks zeggen maar het gaat eropm dat de plaat is beschadigd als ik hen ontving thuis zoals je zeit op foto 2
Let go, U zal er uw tanden op kapot bijten... . Dring gewoon via Ebay aan op terugbetaling maar of het U zal lukken is ERG twijfelachtig.

Ik heb vele honderde test pressings in handen gehad van zeer grote en kleinere platenmaatschappijen door mijn zeer lange carrière in de sector en ja hoor, sommige white labels ware bijna ambachtelijk aangebracht omdat een zeer selecte groep dj's nog enkele exemplaren kregen. Naar de perserij stappen zou teveel kosten. Dus het kan best.

Voor de rest is het filosoferen troef!

Justiceseeker :-)

mapleleiah
Berichten: 1047
Locatie: Izegem

#14 , 07 mei 2008 14:15


Let go, U zal er uw tanden op kapot bijten... . Dring gewoon via Ebay aan op terugbetaling maar of het U zal lukken is ERG twijfelachtig.

...

Justiceseeker :-)
OP heeft Ebay alleen nodig voor het geschil ... aangezien met Paypal betaald is zal al de rest via hen gaan. Paypal zal meestal zonder problemen het object terugbetalen. Het is mijn ervaring dat Paypal bijna altijd in het voordeel van de koper optreedt.

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

steffiestones
Topic Starter
Berichten: 6

#15 , 07 mei 2008 14:25

Zal paypal dan het geld terugeisen van de verkoper? en als die dan weigert?

Terug naar “Consumenten Koop”