Brandstoftoelage Vliegtuigen

dj_vibri
Topic Starter
Berichten: 14
Locatie: Leuven

Brandstoftoelage Vliegtuigen

#1 , 28 apr 2008 12:05

Hey,

Eind september vertrekken wij naar Egypte. Alles is reeds betaald (volledige bedrag) maar toch krijgen we nog facturen bij gestuurd voor de 'brandstoftoelage'. allemaal goed en wel als het bij 1x blijft. De afgelopen 3 maand hebben we reeds 2x een nieuw factuur gekregen.

Als ze om de 1,5 maand een factuur sturen hebben ze natuurlijk veel profijt gedaan en is ons budget serieus miskeken geweest...

Nu is mijn vraag: Is het wettelijk om zomaar facturen te blijven sturen? ik denk hierbij aan het feit dat mss de brandstof tegen september gedaalt kan zijn maar krijgen wij dan ons "extra betaalde centjes" terug? Waarschijnlijk niet...

Ik weet dat het misschien onnozel klinkt maar wij leveren op het werk ook diensten aan klanten waarbij we op verplaatsing moeten komen, maar onze klanten gaan niet ineens meer en meer en meer betalen omdat de Diesel is opgeslagen....

Groeten,

Pieter

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mapleleiah
Berichten: 1047
Locatie: Izegem

#2 , 28 apr 2008 21:15

Wat staat in het contract dat u met de reismaatschappij afsloot? Staat daar iets vermeld over het mogelijks aanrekenen van extra toeslagen?

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

Eddy009
Berichten: 187

#3 , 06 mei 2008 21:59

Beste,

Jouw vraag is (terecht) de laatste tijd diverse malen in de media gekomen. De berichtgeving terzake leek mij soms nogal verwarrend, terwijl de wet van 16 februari 1994 tot regeling van het contract tot reisorganisatie en reisbemiddeling (en de algemene reisvoorwaarden van de Geschillencommissie Reizen : deze voorwaarden worden gebruikt door vele touroperators) nochtans duidelijk is. Voor alle details durf k jou verwijzen naar art. 11 van voormelde wet (welke je kan raadplegen via mineco.fgov.be / bescherming consument / reizen).

Concreet op uw dossier is een prijsverhoging ingevolge een stijging van de brandstofkosten toegestaan. Opgelet, dit principe veronderstelt ook een omgekeerde werking ten uwen gunste, hoewel het te vrezen valt dat de brandstofprijzen nog eerder zullen stijgen dan dalen.

Nog 2 opmerkingen :
geen prijsverhogingen toegestaan tijdens de 20 kalenderdagen die het vertrek voorafgaan ;
indien de verhoging 10 % va de totaalprijs overstijgt mag u (maar moet u dus niet) het contract kosteloos verbreken en alle reeds betaalde bedragen terugeisen.

Voor het overige kan ik u enkel melden dat alle touroperators dezelfde prijsstijgingen doorvoeren .

Indien je meer info wenst, geef je maar een seintje

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”