kopen/verkopen via hebbes

mertensels
Topic Starter
Berichten: 12

kopen/verkopen via hebbes

#1 , 20 apr 2008 19:52

Als je iets te koop zet op hebbes en je hebt met iemand afgesproken om iets te verkopen maar op het laatste moment kan je wegens omstandigheden toch niet verkopen, ben je dan toch verplicht of kan de tegenpartij dan een schadevergoeding vragen of niet?

Vriendelijk groeten

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JohnD
Berichten: 3580

#2 , 20 apr 2008 20:43

Nou schadevergoeding zal juridisch wel iets moeilijker liggen. Dat zal toch wel alles uitgelegd zijn in de regels van hun website denk ik ?

mapleleiah
Berichten: 1047
Locatie: Izegem

#3 , 21 apr 2008 11:25

Wettelijk gezien is een koop gesloten zodra daar akkoord over is ... en als dat akkoord schriftelijk is gebeurd, dan zijn daar ook bewijzen van.

Maar ik weet ook uit ervaring dat daar op sites zoals Hebbes, Ebay enz. wel eens een loopje mee wordt genomen.

Of de koper dan een schadevergoeding zal gaan eisen via rechtbank e.d. zal er een beetje vanaf hangen over wat je eigenlijk ging verkopen. Ik kan me niet voorstellen dat ze voor een prul van niets zoiets gaan beginnen.

Is er eigenlijk al een probleem?

Ik zou beginnen met de koper er vriendelijk van op de hoogte te stellen dat u het item niet meer kunt verkopen ... zo mogelijk plaatst u daar ook een reden voor (als die redelijk is). Misschien haakt de koper dan wel af.

Lenny
Laatst gewijzigd door mapleleiah op 21 apr 2008 12:10, 1 keer totaal gewijzigd.
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

Reclame

JohnD
Berichten: 3580

#4 , 21 apr 2008 12:07

Ik vermoed dat mertensels hier de verkoper is volgens wat ik uit zijn vraag kan opmaken.

mapleleiah
Berichten: 1047
Locatie: Izegem

#5 , 21 apr 2008 12:10

Ik vermoed dat mertensels hier de verkoper is volgens wat ik uit zijn vraag kan opmaken.
Dat klopt ... sorry, had een foutje getypt. Heb het bij deze verbeterd. De rest van de zin klopte wel. :D

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

Terug naar “Consumenten Koop”