Aankoop nieuwe wagen financiering voorwaarden gewijzigd

sianjeffers
Topic Starter
Berichten: 17
Juridisch actief: Nee

Aankoop nieuwe wagen financiering voorwaarden gewijzigd

#1 , 13 dec 2018 13:53

Voor een nieuwe wagen heb ik een offerte voor de wagen en offerte voor financiering laten maken. Daarna is er voor de offerte van de wagen een bestelbon opgemaakt dewelke ik ondertekent heb. In de bestelbon is opgenomen dat financiering bemiddeld wordt door de verkoper en tevens vermelding van een opschortende voorwaarde voor de financiering (opschortende voorwaarde goedkeuring financiering). Er is dus niets ondertekend van de financiering, die ging immers vanaf dan pas aangevraagd worden. Enkele dagen later krijg ik een contract van de financiering. Echter de voorwaarde van de financiering zijn veranderd tov mijn offerte. Hoe ik het zie is de financiering in zekere zin 'goedgekeurd', men heeft mij immers een contract voorstel gedaan. Maar, de voorwaarden zijn voor mij niet ok. Ik heb geen zin om hier te gaan over onderhandelen. Heb ik nu het recht om die aankoop af te zeggen omwille van het feit dat ik niet akkoord ben met de financiering voorwaarde?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6856

#2 , 13 dec 2018 13:59

Tiens, dat komt me bekend voor. Hebt u dit hier al eens gevraagd ?

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”