Verkeerd geleverde producten (in mijn voordeel)

WegwerpTelefoon
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Verkeerd geleverde producten (in mijn voordeel)

#1 , 12 dec 2018 19:41

Beste,

Een webshop heeft vorige maand een verkeerde telefoon geleverd die 200 euro meer waard is dan diegene die ik besteld had.
Op de meegeleverde bestelbon staat een andere persoon hun naam. Het pakketje had wel mijn adres.
Na communicatie met hun zien ze het probleem niet in (blijkbaar is er geen duurdere telefoon in hun systeem die vermist is)

Wat doe ik het beste? Alsnog deze telefoon terugsturen (is niet gebruikt geweest) en de echte telefoon die ik nodig had opeisen?
Ik heb geen tijd of zin om achteraf met juridische problemen te zitten als ze deze toch terug willen hebben.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 14 dec 2018 11:27

Juridische problemen ga je niet hebben. Je mag deze telefoon gerust in gebruik nemen, wat hij is je zo toegestuurd. Moest de verkoper echter wel hun fout inzien en de telefoon terugeisen, moet je wel op die eis ingaan. Uiteraard moet de verkoper je dan wel de door u bestelde telefoon leveren.

Uiteraard kan dit dan wel wat praktische rompslomp met zich meebrengen, want je zal dan die telefoon moeten terugzetten naar de fabrieksinstellingen en eventueel opgeslagen data moeten overzetten, etc...

Om jezelf volledig in te dekken kan je de verkoper een aangetekend schrijven sturen met daarin de melding dat je niet de telefoon van uw bestelling ontvangen hebt, dat je hen reeds gecontacteerd had om dit uit te leggen, maar de persoon aan de lijn beweerdde dat er geen fout gemaakt was. Dat je hen 14 dagen geeft om de door hen opgestuurde telefoon om te ruilen voor het door u bestelde model, en als ze dit niet doen, je dit beschouwd als afronding van uw bestelling en je de ontvangen telefoon als vervanging voor uw bestelde model zal zien en ook zo in gebruik zal nemen.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Blaatpraat
Berichten: 3793

#3 , 16 dec 2018 10:45

Na communicatie met hun zien ze het probleem niet in (blijkbaar is er geen duurdere telefoon in hun systeem die vermist is)
Hoe is die communicatie gevoerd?
Indien bewijsbaar (schriftelijk dus) is er geen vuiltje aan de lucht.
Je hebt bewijs dat je het gemeld hebt.
Indien niet bewijsbaar... Zorg dan dat je bewijzen hebt, door het schriftelijk te melden op de manier dat Gebruiker21 al zei.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”