#2 , 14 dec 2018 11:27
Juridische problemen ga je niet hebben. Je mag deze telefoon gerust in gebruik nemen, wat hij is je zo toegestuurd. Moest de verkoper echter wel hun fout inzien en de telefoon terugeisen, moet je wel op die eis ingaan. Uiteraard moet de verkoper je dan wel de door u bestelde telefoon leveren.
Uiteraard kan dit dan wel wat praktische rompslomp met zich meebrengen, want je zal dan die telefoon moeten terugzetten naar de fabrieksinstellingen en eventueel opgeslagen data moeten overzetten, etc...
Om jezelf volledig in te dekken kan je de verkoper een aangetekend schrijven sturen met daarin de melding dat je niet de telefoon van uw bestelling ontvangen hebt, dat je hen reeds gecontacteerd had om dit uit te leggen, maar de persoon aan de lijn beweerdde dat er geen fout gemaakt was. Dat je hen 14 dagen geeft om de door hen opgestuurde telefoon om te ruilen voor het door u bestelde model, en als ze dit niet doen, je dit beschouwd als afronding van uw bestelling en je de ontvangen telefoon als vervanging voor uw bestelde model zal zien en ook zo in gebruik zal nemen.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!