afzien van aankoop keuken - schadevergoeding?

pluimpje
Topic Starter
Berichten: 82

afzien van aankoop keuken - schadevergoeding?

#1 , 12 apr 2008 02:24

Tijdens promotiedagen ben ik, op zoek naar keukentoestellen, binnengewandeld bij een verkoper van keukens.
Daar hebben we een order opgesteld. april 2007

Daar de aankoop afhing van de mogelijkheid tot reparatie dak en plaatsing van de keuken in dat vertrek heb ik onderaan de datum en plaats van ondertekening niet ingevuld. Noch de vermelding ´gelezen en goedgekeurd´geschreven. Dit heb ik echter wel gedaan bij de verklaring van 6% Btw.
Toen de plaatsing niet mogelijk was, heb ik de verkoper gebeld en hem gezegt dat ik de keuken niet kon plaatsen en deze dan ook niet kocht. Deze vertelde mij dat alles in orde was , maar dat ik een mailtje moest sturen waarin ik afzag van de aankoop naar een bepaald e-mailadres van de firma.

Normaal moest er binnen de 10 dagen een voorschot (=30%) betaald worden alvorens men de keuken kwam opmeten ter plaatse.
Dit voorschot heb ik niet betaald noch een herinneringsbrief gekregen. De opmeting is dan ook nooit gebeurt.

De datum van plaatsing (augustus) ging voorbij zonder dat ik iets van de firma hoorde.
Plots in November kreeg ik iemand van het bedrijf aan de lijn waarin deze zei dat ik mijn voorschot nog niet betaald had. Ik vertelde hem het ganse verhaal en hij zei dat ze geen e-mail ontvangen hadden.
Maar zo zei hij als je nu 250 euro betaald dan mag je de rest van het voorschot betalen wanneer je het zelf kan. Want zo zei hij het order van de keuken zou al naar de fabriek zijn (zonder dat er een opmeting ter plaatse gebeurde) en €250 is voldoende zo zei hij.

Daar mij dit leek op het lokken van het aangaan van een contract heb ik dit niet betaald. Evernmin heb ik van het gesprek een afschrift via brief gehad, noch een aanmaning tot betalen van de €250.

Test-aankoop raadde me aan de kat uit de boom te kijken.

2 weken geleden gebeld door een andere persoon dan de 1ste die niet op de hoogte leek van het eerste gesprek. Mijn e-mail moest ik sturen naar een bepaald e-mail adres. Het leek mij eigenaardig dat dit een hotmail adres was.

De persoon belde zelfs een 2de keer met opgave van datzelfde e-mailadres. Hij wilde het intern regelen. Toen ik hem vertelde van de beslissing van de verkoper zei hij dat de verkoper die bevoegdheid niet had. Toen ik hem wees op de vormfouten zei hij ´zo gaan we niet beginnen he´.



Nu blijkt dat dat e-mailadres niet klopt , yahoo stuurt een fourtbericht met volgende error-melding

Remote host said: 550 Requested action not taken: mailbox unavailable

Wat nu?


karl
niet juridisch geschoold

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding