Evenement Afgelast, Terugbetaling beloofd maar wordt niet gedaan

SnIpY
Topic Starter
Berichten: 49

Evenement Afgelast, Terugbetaling beloofd maar wordt niet gedaan

#1 , 26 nov 2018 18:04

Beste,

Deze zomer had ik tickets gekocht voor een hindernis parcours evenement in de Gavers, Georgaiseerd door X. Totale prijs bedroeg hiervan 163,60 EUR voor 4 Tickets.

Door storm weer werd het evenement afgelast. Er werden de volgende 2 opties voorzien:
  • Meedoen aan het volgende evenement, op een andere locatie
  • Geld terug (Met aftrekking administratiekosten dan wel)
Indien je wou meedoen met het nieuwe evenement moest je intekenen, indien niet ging je uw geld terugkrijgen. Ik heb dus voor de 2de optie gekozen. Terugbetaling werd via mail beloofd na 1 week.

We zijn nu 8 weken verder en er is nog steeds geen terugbetaling gebeurd. X zegt dat ze de opdracht gegeven hebben aan een externe partner, en dat die vertraging heeft en het dus hun schuld zelf niet is.

Welke stappen kan ik hier tegen ondernemen? Ik heb geen zaak met die externe partner en heb gewoon een overeenkomst met X

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 26 nov 2018 18:56

Ze een aangetekende ingebrekestelling sturen, waarin u uw geld, met intresten vanaf de dag dat het zou moeten gestort zijn, terugbetalen tegen een vooropgestelde datum.
Hierin vermeldt u ook dat problemen bij een derde partij uw zaak niet maakt.
Ik vraag me hierbij trouwens wel af of het wettelijk is dat ze die administratiekosten aftrekken, ze hebben immers eenzijdig de aankoop afgebroken, en zouden mijns inziens net een schadevergoeding moeten betalen erbovenop...

Als ze niet reageren, of er gebeurt niets, zal het een dagvaarding voor de vrederechter zijn (dit kost je 40 euro + dagvaardingskosten, beide krijg je terug als je de zaak zou winnen).

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”