Buitenlandse aankoop met garantie op levering

chesini
Topic Starter
Berichten: 43

Buitenlandse aankoop met garantie op levering

#1 , 21 nov 2018 08:37

Ik wil een tweedehandsartikel kopen ter waarde van 200 EUR in Frankrijk.

De aankoop gebeurt via een website. Hoe kan dit met zekerheid dwz waterdicht geregeld worden ? Zodat ik als koper het artikel gegarandeerd ontvang en de verkoper gegarandeerd zijn geld ontvangt.

Als ik de verkoper vooraf betaal, dan heb ik geen enkele garantie dat ik het artikel ook effectief zal ontvangen. In geval van problemen is het ook geen optie om effen heen en weer te pendelen naar Zuid-Frankrijk voor 200 EUR.

Bestaat er een oplossing hiervoor ?

Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 21 nov 2018 08:55

PayPal. Een PayPal account openen is gratis. Je voegt geld toe aan uw PayPal account via overschrijving. Als je dan de verkoper met PayPal betaalt (betalen met de optie "voor goederen of diensten", zeker NIET "betaling aan vrienden of familie" gebruiken), geniet je kopersbescherming. Als de verkoper je artikel niet opstuurt, of er is een probleem mee, kan je je geld terugclaimen via PayPal.

Je kan ook het artikel onder rembours laten opsturen: je betaalt dan niets op voorhand, maar je betaalt aan de postbode op het moment dat uw pakje toekomt.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

LennieK
Berichten: 1862
Juridisch actief: Nee

#3 , 21 nov 2018 13:27

(ik meen mij te herinneren dat onder rembours niet over de landsgrenzen heen gaat, toch niet als je verzendt via Bpost)

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#4 , 21 nov 2018 13:32

(ik meen mij te herinneren dat onder rembours niet over de landsgrenzen heen gaat, toch niet als je verzendt via Bpost)
Buitenlandse postdiensten (zelfs pakketdiensten) bieden dikwijls deze mogelijkheid aan, ook over grenzen heen (zeker binnen Europa). Geen idee hoe het bij BPost zit (maar weinig relevant, gezien het pakket uit het buitenland komt).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Consumenten Koop”