#1 , 14 nov 2018 07:36
Beste,
Mijn excuses indien dit niet de juiste plek is, ik zal mijn verhaal zo beknopt mogelijk proberen te doen.
Een jaar geleden kocht ik via Bol.com een TV twv 699 euro. Dezelfde avond werd de bestelling echter geannuleerd, en zoals beloofd door Bol.com kreeg ik mijn geld hiervan netjes terugbetaald.
De TV in kwestie werd via Bol.com bij Foka Superstore besteld (onderdeel van Kamera Express), nu een jaar na deze feiten krijg ik plots een brief van een incassobureau waarin staat dat Kamera Express 699 euro van me eist, dat ik na meerdere aanmaningen om te betalen nooit tot betaling ben overgegaan. Ik heb echter nooit een brief ontvangen, zelfs die van het incassobureau (Smaal finance) kwam niet aangetekend toe, en de termijn waarin ik moest betalen is zelfs al verstreken omwille van staking bij Bpost..
Ik nam vervolgens contact op met Bol.com en die stellen vast dat er geen zending heeft plaatsgevonden en ik mijn geld teruggekregen heb, maar zij namen contact op met Foka en die stellen dat ze een track en trace hebben naar mijn adres + handtekening, maar gingen deze niet geven omdat het dossier bij het incassobureau ligt.
Heel vreemde situatie! In hoeverre is zo'n track en trace betrouwbaar? Ik kocht die TV met meerdere items aan, een soundbar, een kabeltje.. Die zaken kwam wel allemaal mooi aan, misschien had die TV daar alsnog moeten bij zijn? Ik weet het alvast niet, ik weet alleen dat er bij Bol en Foka iets grondig is misgegaan, moet ik mij nu zorgen maken?
Mvg Yannick