Incasso na aankoop TV

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

Re: Incasso na aankoop TV

#16 , 15 nov 2018 11:22

Dan moet die externe verzender maar de nodige bewijzen op tafel leggen. (door u ondertekend bewijs van ontvangst)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#17 , 15 nov 2018 11:25

.

bosprocureur
Berichten: 6854

#18 , 15 nov 2018 11:32

Tiens, en wat als...
de vriendin getekend heeft voor ontvangst? Per vergissing, maar toch?

Reclame

Loaxx
Topic Starter
Berichten: 21
Juridisch actief: Nee

#19 , 15 nov 2018 12:40

Ja, ik heb een T&T ontvangen, inderdaad ondertekend naar mijn adres. Is echter geen handtekening van ons. Kamera Express meent dat het mijn plicht is als consument om aan die 700 euro te voldoen, omwille van de track and trace, want ik moet die monitoren. Ook heb ik volgens hun per mail een factuur gekregen, maar dit zijn dus allemaal leugens.. normaal loopt die communicatie via Bol.com.

Ik heb nooit een T&T ontvangen of een factuur, zij hebben wel een track en trace, maar ik heb die nooit gekregen, hoe kan ik dan weten dat er een zending onderweg was?

Thomas Morus
Berichten: 5929
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#20 , 15 nov 2018 12:47

Ik kan niet meer volgen!

Uw vriendin heeft afgetekend. voor ontvangst van "iets".

dan schrijft u:
"Ja, ik heb een T&T ontvangen, inderdaad ondertekend"

en vervolgens:
"Ik heb nooit een T&T ontvangen"

Hoe zit het nu eigenlijk?
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#21 , 15 nov 2018 12:55

Het was niet zijn of haar handtekening.. Dus eender wie kan die TV in ontvangst hebben genomen

adizal

#22 , 15 nov 2018 13:00

Het was niet zijn of haar handtekening.. Dus eender wie kan die TV in ontvangst hebben genomen
OK, maar staat die tv nu wel of niet vermeld op hetgeen afgetekend is?
Topicschrijver schrijft heel misleidend.

Thomas Morus
Berichten: 5929
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#23 , 15 nov 2018 13:10

Eerst was het toch de vriendin die had getekend voor ontvangst?
TS noch zijn vriendin weten niet of ze al dan niet onbewust hebben getekend voor ontvangst van een TV toen er andere zaken die ze hadden besteld wél werden geleverd.
Dat werd eerder zo geschreven door TS.

Dat er soms dient betaald te worden aan andere leveranciers dan bol.ccom komt omdat sommige handelaars enkel het internetplatform bol.com gebruiken maar alles zelf afhandelen.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

adizal

#24 , 15 nov 2018 13:28

Eerst was het toch de vriendin die had getekend voor ontvangst?
TS noch zijn vriendin weten niet of ze al dan niet onbewust hebben getekend voor ontvangst van een TV toen er andere zaken die ze hadden besteld wél werden geleverd.
Dat werd eerder zo geschreven door TS.

Dat er soms dient betaald te worden aan andere leveranciers dan bol.ccom komt omdat sommige handelaars enkel het internetplatform bol.com gebruiken maar alles zelf afhandelen.
Klopt niet helemaal Thomas, ik heb zelf ook al iets besteld via Bol.com die het doorgaf aan een andere leverancier.
De betaling gebeurde via Bol.com en het werd geleverd via een wagen van Bol.com.

Thomas Morus
Berichten: 5929
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#25 , 15 nov 2018 13:56

Een wagen van bol.com?
Bestellen die nu zelf hun pakjes met eigen voertuigen?

De betaling is transparant. Het rekeningnummer waarop het geld terecht komt varieert naargelang de werkelijke leverancier. Maar als klant merk je dat niet.

Ik veronderstel dat TS met zijn kredietkaart heeft/had betaald en achteraf de betaling heeft geblokkeerd, mogelijks toen de verzending al onderweg was.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Loaxx
Topic Starter
Berichten: 21
Juridisch actief: Nee

#26 , 15 nov 2018 14:57

"Ik heb een T&T ontvangen" was een antwoord op iemand zijn vraag of ik reeds een bewijs van een T&T naar mijn adres heb gevraagd, en ja, die heb ik gekregen van Foka vandaag.

Ik betaalde met bankcontact, ik heb geen creditkaart. Bol.com annuleerde mijn bestelling na betaling om onduidelijke redenen. Nadien kreeg ik van Bol.com mijn geld terug.
Per mail heb ik deze echter niets ontvangen.

adizal

#27 , 15 nov 2018 15:04

[quote="Thomas Morus"]Een wagen van bol.com?
Bestellen die nu zelf hun pakjes met eigen voertuigen?

quote]

Ja hoor, buurvrouw besteld honden droogvoer via Bol en word geleverd met wagen van Bol.com

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#28 , 15 nov 2018 15:49

Nog nooit zo'n wagen gezien

Thomas Morus
Berichten: 5929
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#29 , 15 nov 2018 16:05

Bij mij leveren die via PostNL of onderaannemers van PostNL.
Mogelijk dat zo een onderaannemer een reclamesticker van bol.com op zijn bestelwagen heeft geplakt. Komt meer voor dat die vervoerdiensten reclamestickers van hun klanten op hun wagens kleven.
Maar bol.com doet zelf geen vervoer.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

jo.
Berichten: 72
Juridisch actief: Nee

#30 , 15 nov 2018 16:12

als jij je betaling hebt gedaan, is dat dan naar bol.com?
als bol.com je geeft terugbetaald, kan je die transacties niet laten zien?
zij zullen toch niet zomaar terugstorten zou ik denken. wie weet heeft bol.com die tv nu gewoon op stock en weet het ander bedrijf dat niet.

Terug naar “Consumenten Koop”