Betwisting Factuur dakwerken

Pimona
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Betwisting Factuur dakwerken

#1 , 12 nov 2018 22:09

Beste,

Ik had een vraag in verband met dakwerken.
Initieel hebben wij voor de dakwerken een offerte gekregen voor een bepaald bedrag. Deze heeft hij zogezegd laag gehouden voor als ik meehelp met zaken aan te nemen en aan te geven (want zij staan op het dak).
Daarin zat "besproken":
1) houtwerk voorzien voor velux ramen later te plaatsen
2) schouwen onder (en door) het dak weg te halen tot op de vloer van de zolder (1ste verdiep)
3) dak volledig isoleren en dakpannen recupereren
4) Het vochtprobleem van het lek in het dakkapel herstellen.
5) asbest weghalen en afvoeren
6) het dak luchtdicht maken
Uiteindelijk stond er in de offerte enkel isolatie plaatsen en leveren, afbreken dak en dakpannen recupereren, schouwen afbreken en afvoeren, isolatie en dakbedekking voor platform.
Gedurende deze werken had de dakwerker verkeerd begrepen dat de schouwen maar tot op ooghoogte moet worden afgebroken en dat ik de rest zelf ging doen. Hij stelde ook voor om het dakkapel dan erbij te nemen. Omdat deze niet in de offerte stond dacht ik, tjah, daar heeft hij me en ben akkoord gegaan voor een kleine prijs om deze te vernieuwen met houten-platen en isolatie.
Tijdens deze werken werd er ontdekt dat er rotte planken waren en dat er extra moet worden afgebroken. Wetende dat wij een klein budget hadden heeft hij een korting gegeven waarop we beide afstemden dat het volledige dakkapel ging herwerkt worden (isolatie + dakbedeking + het balkon in hetzelfde materiaal)
Bij dit laatste is er iets fout gegaan => hij heeft eerst gezegd dat ik het anders doe met het over gebleven materiaal van de dakwerken aan het dakkapel. Ik zeg dat ik toch liever heb dat hij dit moet doen gezien ik geen expert ben en hier toch een vochtprobleem is dat we willen wegwerken.
Hierop antwoord hij dat dit pas na 2/3 weken pas kan doen daar hij nu een andere klant moet behelpen (die hij heeft gewonnen doordat hij reclame heeft gehangen voor onze tuin).
Ik heb om het hem gemakkelijk te maken, het balkon al gestript zodanig dat hij enkel maar moest opbouwen (en in onze ogen afwerken van de 2de factuur) maar nu dat hij de werken heeft uitgevoerd komt er plots een 3de factuur bij van voor enkel dit balkon.
Nu is mijn vraag kunnen we dit betwisten kijkend naar de modelinge afspraak die we met hem hebben gemaakt om voor een bepaald bedrag (factuur 2) het volledige dakkapel te doen. Echte concrete afspraken zijn niet op papier gezet, maar mondeling wel zo overeen gekomen.
Ik weet nu niet of wij gedwongen worden om een extra factuur te betalen puur omdat de afspraken niet duidelijk op papier of mail zijn gezet.
Een mail sturen en hem attent maken op het feit dat dit zo niet werd besproken?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 13 nov 2018 08:54

Gedurende deze werken had de dakwerker verkeerd begrepen dat de schouwen maar tot op ooghoogte moet worden afgebroken
Het lijkt me een zeer onduidelijke en onoverzichtelijke offerte
"Afbreken tot op ooghoogte" Hoe groot is die dakdekker 1.45 meter of 2.02 meter. Je kan net even goed zeggen aan uw aannemer dat hij een garage moet bouwen van zo groot, en dan aanwijzen met uw armen wijd open.
Ook tijdens de uitvoering van de werken nog tal van aanpassingen vragen is niet slim, en al helemaal niet zonder ze op papier te zetten, al is het maar een bierkaartje. Het is dus woord tegen woord
Om verdere kosten (rechtbank) te voorkomen, kan, je dus beter betalen.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”