Brommer verkocht zonder papieren

sqlbabe
Topic Starter
Berichten: 4

Brommer verkocht zonder papieren

#1 , 07 nov 2018 15:14

Ik probeer zo kort mogelijk de situatie te schetsen.
Een 2-tal jaar geleden kocht ik een brommer over van mijn broer. Ik heb deze nooit gebruikt en aangezien deze in de weg stond heb ik deze afgelopen zomer verkocht. Ondertussen was de wetgeving blijkbaar veranderd en was er een boekje 1 en 2 nodig, dus deze had ik niet in mijn bezit. De koper wist dit op het ogenblik van aankoop. Er was wel ooit een nummerplaat aangevraagd maar onmiddellijk terug gestuurd, dus nooit in gebruik genomen.
Een aantal uur na de verkoop belt de koper mij met de melding dat hij dus niets is met deze brommer en dat wij die boekjes moeten aanvragen op onze kosten. Dit zou over de 100 euro kosten terwijl de brommer voor slechts 70 euro verkocht was. Ik zei dus dat hij in dat geval de brommer gewoon mocht terugbrengen en dat ik het geld zou teruggeven. Dit was niet mogelijk wist hij mij te melden, aangezien hij er al veranderingen aan had aangebracht en hem ondertussen al had opgedreven. Maar het zou wel in orde komen, hij kon het zelf wel regelen.
Na heel veel heen-en-weer sms'en en bellen laat hij mij eind augustus weten dat hij met de brommer naar de politie mag gaan en dat hij de documenten kan aanvragen. Sindsdien heb ik niets meer vernomen, dus ik ging er van uit dat alles in orde was.
Tot ik eergisteren opnieuw een sms krijg dat het nog steeds niet in orde is. Ik ben dan maar zelf naar de politie gestapt om te vragen wat de juiste procedure is en zij gaven me aan dat we gewoon samen naar de politie ( met brommer) moesten gaan om aangifte te doen van verlies van de documenten. Ik laat hem dat gisteren opnieuw weten ( ik had dit al eerder gezegd dat dit zo moest) en dan krijg ik gisteravond plots een sms dat hij dit spelletje beu is en er een advocaat op zet en dat alle kosten voor mij gaan zijn. Dus terug naar de politie geweest, zij wisten me te zeggen dat het ook simpel kan opgelost worden door een verkoopsdocument op te stellen zodat hij kan aantonen dat hij de huidige eigenaar is en dat hij daarmee naar de politie kan gaan om aangifte van verlies te doen. Ik stuur dit door naar hem, maar ik krijg weer geen respons meer.
Volgens de politie hoef ik eigenlijk niets te doen aangezien hij de brommer heeft meegenomen terwijl hij wist dat ik die boekjes niet had.
Ik heb het idee dat hij mij wil laten opdraaien voor de kosten voor het aanvragen van die boekjes + hij wil volgens mij de brommer ook niet gaan tonen aan de politie gezien deze ondertussen veel te snel rijdt.
Wat kan ik nog meer doen om dit eindelijk op te lossen? En kan hij mij effectief iets maken via een advocaat?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3794

#2 , 07 nov 2018 16:32

Koper kan niets doen, jij bent immers particulier.
Brommer is van hem, het is zijn probleem.
Best wel alle communicatie sparen moest hij effectief zo gek zijn om naar een rechtbank te stappen, voor de rest negeer je de koper gewoon.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”