Auto verkocht, koper daagt niet op

balleke
Topic Starter
Berichten: 6

Auto verkocht, koper daagt niet op

#1 , 07 nov 2018 12:55

Allen,

Ik heb een oude wagen verkocht voor een 100 euro aan een autohandelaar zonder keuring.
Hij heeft de papieren en de sleutels mee en zei hem binnen de 2 dagen te komen halen.

Dit heeft hij uiteraard niet gedaan en nu staat die auto serieus in de weg. Op de overeenkomst had ik een datum geschreven tot wanneer hij tijd had om deze te komen halen. Datum is reeds overschreden.

Wat kan/moet ik nu doen?

Laten oppikken door schroothandelaar en zonder papieren meegeven (mag dat?)?
Politie gaan en klacht indienen?
Gewoon wachten tot meneer zin heeft om hem te komen halen zie ik absoluut NIET zitten.

Gr

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 07 nov 2018 13:34

Kan je hem niet bereiken ?
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#3 , 07 nov 2018 15:32

Je zou kosten kunnen aanrekenen voor elke dag dat die wagen op uw eigendom "gestockeerd" staat. Stuur een aangetekende ingebrekestelling naar de koper, waarin je stelt dat hij binnen de 5 werkdagen zijn eigendom moet komen ophalen, en als hij dit niet doet, je vanaf iedere volgende dag een bepaald bedrag zal aanreken als vergoeding voor het "bewaren" van zijn goederen op uw privégrond.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

wingman
Berichten: 220
Locatie: Vlaanderen

#4 , 08 nov 2018 18:10

Het was hem misschien enkel om de papieren te doen...
Het is godgeklaagd dat diegene die preekt geen god is maar zich toch beter waant dan zijn onderdanen.

jefke007
Berichten: 1812

#5 , 08 nov 2018 18:40

Het was hem misschien enkel om de papieren te doen...

Ai, in dat geval zeker klacht bij de flikken neerleggen, om te vermijden o.a. dat je er later zelf last mee krijgt
misschien ook een klacht neerleggen wegens sluikstorten

wingman
Berichten: 220
Locatie: Vlaanderen

#6 , 09 nov 2018 14:57

Het was hem misschien enkel om de papieren te doen...

Ai, in dat geval zeker klacht bij de flikken neerleggen, om te vermijden o.a. dat je er later zelf last mee krijgt
misschien ook een klacht neerleggen wegens sluikstorten
Ik dacht eerder iets in de zin van:
Een autoverkoper moet aan het einde van het jaar minimum 12 verkoopfacturen aan particulieren kunnen voorleggen om zijn handelaarsplaat te mogen houden.
Met de papieren kan hij een verkoopfactuur maken voor bvb 150 euro aan Piet of Pol de particulier. Als hij zo enkele voertuigen aankoopt en verkoopt kan hij zijn handelaarsplaat behouden.
Het is godgeklaagd dat diegene die preekt geen god is maar zich toch beter waant dan zijn onderdanen.

Terug naar “Consumenten Koop”