Kasticket niet meer leesbaar

evgoeth
Topic Starter
Berichten: 557
Locatie: Ten zuiden van Antwerpen

Kasticket niet meer leesbaar

#1 , 19 okt 2018 09:42

Hallo,

Enige tijd geleden kocht ik een item in een winkel.
Ik heb de gewoonte om van bepaalde kasticketten een kopie te nemen omdat ik weet dat deze na bepaalde tijd vervagen. Ik schrijf er altijd bovenaan in balpen op om welk item het gaat, zodat ik dat op zich toch al heb.

Helaas moet ik beroep doen op de garantie en ik merk dat ik geen kopie heb genomen en het ticket is quasi onleesbaar. Het enige wat er nog duidelijk leesbaar op staat is dat het om item x gaat, aangekocht op datum x.

Nu willen ze mij niet verder helpen. Terwijl ik wel 100% zeker het kasticket heb.

Wat kan ik nu doen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 19 okt 2018 15:44

Da's dan toch een ticket dat héél snel vervaagt. Ik heb hier nog kastickets liggen van electronica die ik 10 jaar geleden aangekocht heb, en deze zijn weliswaar wat vervaagt, maar wel nog steeds perfect leesbaar (wel bewaard op een donkere plaats).

Geeft de winkel een mogelijkheid om een kopie van het ticket aan te vragen? (Een grote electronicaketen waar je toch niet gek moet zijn, biedt deze service bijvoorbeeld tegen een kleine prijs. Je moet dan enkel laten weten wat je op welke dag gekocht hebt in die winkel, en dan bezorgen ze je een kopie). Als je die mogelijkheid niet hebt, vrees ik dat je niet veel kan doen. Een verkoper heeft de plicht om garantie te geven, maar dan moet jij wel kunnen bewijzen dat je het product ook bij die verkoper gekocht hebt. Een ticket waar enkel item en datum leesbaar is, is geen bewijs.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 19 okt 2018 17:24

Een dergelijk kasticket , afgedrukt op thermische papier in de zon of volle licht laten liggen, houdt het geen maand vol . Steek het ticket weg op een donkere plaats en het is nog perfect leesbaar na 10 jaar

Reclame

evgoeth
Topic Starter
Berichten: 557
Locatie: Ten zuiden van Antwerpen

#4 , 22 okt 2018 16:15

Re: Kasticket niet meer leesbaar
Citeer mava105
door mava105 » 19 okt 2018 17:24

Een dergelijk kasticket , afgedrukt op thermische papier in de zon of volle licht laten liggen, houdt het geen maand vol . Steek het ticket weg op een donkere plaats en het is nog perfect leesbaar na 10 jaar
I beg to differ ... Zo oud is het niet, en het zat opgeplooid in mijn portemonnee ... Normaal doe ik om de x aantal tijd grote kuis en kopieer ik alles maar deze is wat langer blijven zitten dan de bedoeling was ... Er is amper nog iets leesbaar.

Hoedanook, bij de grote keten kan ik niet meer terecht, maar ondertussen heb ik een handyman gevonden die me zal verderhelpen.

The_Spy
Berichten: 39
Juridisch actief: Nee

#5 , 30 okt 2018 00:58

Opgeplooid in de portemonnee is het probleem.

Kan de winkel het ticket niet oproepen door het te linken aan de kaart waarmee je de aankoop hebt gedaan?

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#6 , 30 okt 2018 17:39

Toevallig nog eens een lotto gekocht in het warenhuis, en dan staan de cijfers vermeld op uw kassaticket. Onderaan staat er duidelijk op vermeld: Niet bewaren in de nabijheid van een warmtebron. Niet blootstellen aan zonlicht.

Terug naar “Consumenten Koop”