schadevergoeding bij verbreken contract

Goya
Topic Starter
Berichten: 3

schadevergoeding bij verbreken contract

#1 , 05 apr 2008 09:22

Begin januari kreeg ik van tele2 een telefoontje met de vraag of ik mijn contract voor mijn internetabonnement met een jaar wilde verlengen. Ik ben hier op ingegaan en heb dan een tijdje later een brief van hun gekregen voor de bevestiging.
Onlangs ben ik zo stom geweest een overeenkomst te tekenen voor mobistar-adsl. Ik had er helemaal geen erg meer in gehad dat ik mijn contractverlenging bij tele 2 telefonisch had bevestigd.
Ik heb dus ondertussen adsl via mobistar (trouwens goedkoper en sneller dan bij tele 2) en heb tele 2 per aangetekend schrijven op de hoogte gesteld van mijn annulatie. Natuurlijk komen zij nu af met een schadevergoeding wegens contractbreuk (278 euro).
Ben ik werkelijk verplicht die te betalen? Is een telefonische bevestiging even bindend dan een schriftelijke?

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Duvelmijnbier
Berichten: 33

#2 , 05 apr 2008 13:13

Normaal moet een bestelling of een opzegging gebeuren door middel van een ondertekend document.

Ga naar ,:

http://www.ombudsmantelecom.be/xml/doc__nl-IDC-52-.html

vul de gegevens in,knip plak je klacht in ,: Uw klacht,verzend en de zaak zal opgelost worden voor u :idea:
Een beeld vertelt meer dan 1000 woorden!zie The Secret ,:http://www.youtube.com/watch?v=_b1GKGWJbE8
http://www.museumoftalkingboards.com/interact.html = bezoek op eigen risico

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”