Problemen na isolatie platte dak

waterboy
Topic Starter
Berichten: 56

Problemen na isolatie platte dak

#1 , 15 okt 2018 09:27

Een firma uit Moorsele heeft isolatie geplaatst op het platte dak.
Op 15 september was het gepland dat men begon met de werken ,en men zou verder doen op 17 september.
Dus had ik 2 dagen vakantie voorzien.
Op 14 september belde men me op om te zeggen dat de werken niet konden doorgaan.

In het contract staat de volgende clausule "niet kunnen opstarten werken door toedoen van de koper (afwezigheid,afbellen) werken binnen de 24 h voor opstart zal er een forfaitaire schadevergoeding van 750 euro worden aangerekend"

Waarschijnlijk heb ik geen recht op schadevergoeding?

Tweede probleem:de isolatie waarde van het geplaatste materiaal is lager dan op de factuur vermeld of op de aanvraag van een subsidie aan Eandis.

Derde probleem: Na de eerste regenbui liep er water van de binnenmuur van de schouw.

Heb een voorschot van 30% reeds 3 maanden geleden betaald ,en tegen vrijdag moet ik de gehele som betalen.

Wat zijn mijn rechten?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 15 okt 2018 09:36

In feite is je derde probleem eigenlijk het probleem, er word veronderstelt dat een dak 100% water dicht is, en als het langs de schouw binnen regent is teken dat de aansluiting schouw niet is zoals van een vakman verwacht word, je zal de man of firma in kennis moet stellen, en vragen om eerst dit water dicht te maken al voor je gaat betalen !
Normaal kan dit op een paar uur perfect water dicht gemaakt worden,
Neen je gaat geen vergoeding krijgen omdat ze niet op de afspraak waren, daar u dit niet doen opnemen heeft in je offerte.
Er kan altijd een kleine speling zijn in de iso waarden
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Blaatpraat
Berichten: 3793

#3 , 15 okt 2018 09:37

Schadevergoedingen zijn enkel maar rechtsgeldig als ze in beide richtingen werken.
Als zij deze schadevergoeding kunnen eisen van u, kunt u exact dezelfde ook eisen van hun.
Probleem zal zijn: ze zullen het niet zomaar geven, ik geef het u al op een blaadje dat u een rechter zult moeten passeren.

Ivm tweede probleem: factuur niet betalen tot ze het correcte materiaal geplaatst hebben.
Wel aangetekend protesteren, doe dit vandaag nog.

Vermeld op dat aangetekend schrijven ook het derde probleem.
Geef dit ook aan bij je brandverzekering, zij zullen net iets meer druk kunnen uitoefenen op de aannemer.

Reclame

LennieK
Berichten: 1858
Juridisch actief: Nee

#4 , 15 okt 2018 09:41

Die R waarde zeker niet zo laten. Of de plaatsing van het bestelde materiaal vragen, of een compensatie vragen ter waarde van minstens de mislopen premie.

Terug naar “Consumenten Koop”