Pagina 1 van 1

retourlevering

Geplaatst: 13 okt 2018 12:44
door skid
Geachte,

Een tijd geleden hebben we een houten speelhuis gekocht via een webwinkel. Bij de levering hebben we onmiddellijk de slechte kwaliteit vastgesteld en een retourformulier ingevuld. Om zeker te zijn, ook nog eens gebeld de dag nadien. OK, alles ging in orde komen. Een transporteur zou in de week nadien de goederen terug ophalen.
Tja, die week nadien is intussen bijna 3 maanden geleden ? Ondanks 1 telefoon en 3 vriendelijke mails ter herinnering van onze kant ?
Ik krijg het gevoel dat de leverancier ons gebruikt als gratis storageoplossing.
Dat pakket (3 meter op 1 op 1) ligt al 3 maanden op onze oprit en onder mijn voeten; daar gaat iemand eens los over rijden, wat dan ?
Toppunt : het geld van de goederen stond al 1 week later terug op onze rekening!

Wat te doen: opsturen op hun kosten ?

Re: retourlevering

Geplaatst: 15 okt 2018 09:34
door LennieK
Klinkt bekend in de oren. Toevallig niet W***y of F***oose? Wij kregen van de transporteur ook te horen dat ze de kapotte glijbaan terug zouden meenemen als ze de nieuwe glijbaan kwamen leveren. Na contact met de producent zelf bleek dit dikke zever, en moesten we zelf zorgen dat die glijbaan terug bij hen of op het containerpark of dergelijke raakte. De kosten mochten we achteraf bij hen verhalen.

Re: retourlevering

Geplaatst: 15 okt 2018 09:42
door Blaatpraat
U stuurt hun een bewijsbaar bericht (best: aangetekend, maar als je geen kosten wenst, is mail ook goed, aangezien er al aangetoond is dat de mails gelezen worden bij hun) waarin je stelt dat je wenst dat de goederen tegen eind oktober opgehaald geweest zijn, en dat deze anders naar het containerpark gaan waarbij je de factuur hiervan zult doorsturen naar hun.
Indien ze dit niet wensen, kunt u ook verder dienen als opslagruimte a rato 10 euro per dag.
Sluit dit bericht af met beleefde groeten en dergelijke.

Re: retourlevering

Geplaatst: 15 okt 2018 10:35
door skid
Tja,

Ik wou de leverancier niet vermelden, maar jullie zitten er knal op (Wickey).
Ze gaan idd een laatste mail krijgen.
Alvast bedankt voor de replieken.

M vr gr.

Re: retourlevering

Geplaatst: 15 okt 2018 11:25
door Gebruiker21
Op zich zit je wel in een luxe-positie, hé. Je hebt je geld al terug!

Dus zoals gezegd: stuur een aangetekend schrijven (beter een AS dan een mail! Een AS heeft veel meer bewijswaarde bij een envetueel geschil later.) met een deadline om het te komen ophalen, of dat je anders zelf zal zorgen dat het van uw oprit verdwijnt. Als het na die datum niet opgehaald is, kan u het speelhuisje voor een prikje te koop aanbieden voor iemand die er zelf wil omkomen, en verdien je er nog iets aan, ook.