Voorschot betaald / geen voorwaarde of bedtelbon

Glennvd
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Voorschot betaald / geen voorwaarde of bedtelbon

#1 , 09 okt 2018 20:16

Hallo allemaal, ik ben nieuw hier en stel graag volgende vraag.

Wij hebben een goede 2 weken geleden beslist een kat aan te kopen via een particulier. De verkoper vroeg een voorschot van 250€ ter bevestiging voor deze kat. (Britse korthaar). Daar wij pas een week later op bezoek konden gaan vroeg de koper een voorschot te betalen.
Dit deden wij ook meteen. De lat werd dan gecastreerd en klaar gemaakt voor bij ons in te trekken.
Echter bleek dat mijn vrouw twijfels had met een kat in huis te nemen. Ik vond dan als er twijfels zijn dat het beter niet door kon gaan. Ik annuleerde dus de koop van de kat. Toen ik achter de terugbetaling van het voorschot vroeg zei deze dat wij niets terug krijgen. Daar ze al e-mails naar ons gestuurd heeft en dat de kat gecastreerd is. E-mails sturen? Zo ver ik weet kost dit geen 250€ en gecastreerd? Is dit niet bij wet verplicht bij verkoop van een kat? Tevens denk ik wel dat zij dit soort kat snel door zal verkopen, terug met de volle prijs.

Kan iemand ons raad geven omtrent het voorschot? Is dit legaal?

Dank u

Glenn

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 09 okt 2018 20:43

U bent particulier.
Verkoper blijkbaar ook.
Dus geen garantie en ook geen voorwaarden.
Verkoper mag voorschot dus houden.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 09 okt 2018 21:08

Hij mag de voorschot houden !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

jo.
Berichten: 72
Juridisch actief: Nee

#4 , 10 okt 2018 16:57

daarvoor dient dus een voorschot.

Terug naar “Consumenten Koop”