Geen bestelling gedaan

Bulldoggetje
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

Geen bestelling gedaan

#1 , 04 okt 2018 20:09

Laatst krijg ik een aanmaning van Zalando voor een bestelling die ik niet gedaan en niet ontvangen heb. Waarschijnlijk is mijn account gehackt en doet er iemand bestellingen in mijn naam. Kan Zalando mij verplichten om te betalen ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 04 okt 2018 21:25

Stuur dit bedrijf een antwoord dat u geen weet hebt van een bestelling.
Vraag het bewijs van de bestelling, en vraag meteen ook de aanrekening (of factuur).

Bulldoggetje
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#3 , 05 okt 2018 09:07

Ik had reeds contact met hun klantendienst maar ik krijg wel aanmamingen om te betalen. Ze dreigen nu met incassobureau.
Ik heb ook al klacht neergelegd bij politie.

Reclame

Thomas Morus
Berichten: 5925
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#4 , 05 okt 2018 13:07

Een incassobureau kan niets doen.
Enkel een Rechtbank kan beslissen dat u al of niet moet betalen.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#5 , 05 okt 2018 15:50

Waarschijnlijk is mijn account gehackt en doet er iemand bestellingen in mijn naam.
Hoe bedoel je "waarschijnlijk"? Dat kan je toch zien? Log in in uw account en kijk naar de bestellingen daar. Zijn daar bestellingen bij die jij niet geplaatst hebt? Indien wel, kan je normaal gezien ook zien naar welk adres deze bestellingen gestuurd zijn...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Bulldoggetje
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#6 , 05 okt 2018 18:33

Er werd een bestelling gedaan op mijn account en die werd afgeleverd en opgehaald in een postpunt. Ik kreeg daar echter geen email van en dus was ik daar niet van op de hoogte. Tot ik een aannaning kreeg om te betalen

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#7 , 05 okt 2018 19:51

En was dat pakje op uw naam en adres? Een vreemde kan niet zomaar een pakje gaan ophalen in een postpunt, dat gericht is aan u, tenzij een volmacht
Kan zala.... u niet dat adres geven? Vraag hun dat aangetekend. Met steeds weer bellen en mail kom je niet verder .

Bulldoggetje
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#8 , 05 okt 2018 22:34

Blijkbaar is iemand erin geslaagd om de email die ze sturen om het pakje op te kunnen halen te onderscheppen. Met die mail kun je dan het pakje ophalen. Er worden nooit identiteitsbewijzen gevraagd daarvoor in postpunt.

Blaatpraat
Berichten: 3793

#9 , 06 okt 2018 00:46

Dat zou ook voor het eerst zijn dat je met een mail, en zonder identiteitskaart, een pakje kan ophalen bij bpost...

Maar goed, dus we hebben al iemand die jouw account gebruikt heeft, in jouw mailbox is ingebroken, jij hebt die mails niet eens gezien.
Lijkt mij al extreem vergaand...
Als dit klopt, kun je richting Zal... niet anders dan betalen, en moet jij klacht indienen wegens digitale identiteitsroof tegen onbekenden (?).
Ook tegenover de postdiensten dat ze een pakketje meegeven zonder identiteitscontrole (iets dat ze altijd doen bij pakjes).

adizal

#10 , 06 okt 2018 09:14

Het is zo simpel, laat die zalando bewijzen dat u die schoenen gekregen hebt.
Ze moeten niet dreigen, ze moeten bewijzen dat u ze gekregen hebt...

Deborah T
Berichten: 24
Juridisch actief: Nee

#11 , 06 okt 2018 09:57

Kijk naar het mail adres in je account. Is dit nog hetzelfde. Als iemand inderdaad op jouw account besteld heeft, heeft die persoon misschien jouw email adres veranderd. Daarom dat je mogelijk geen mail kreeg.
Heb je je inlog en wachtwoord al veranderd?

Bulldoggetje
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#12 , 06 okt 2018 10:17

Mijn mail adres is niet veranderd, ik heb een tijd geen mails van hun kunnen ontvangen. Ook geraakte ik niet meer op mijn account. Het is maar na contact op te nemen met hun klantendienst dat ik plots weer in mijn account kon , dan heb ik direct mijn wachtwoord veranderd.
Bij het postpunt zegden ze me dat ze geen identiteitsbewijs vragen, je moet enkel de mail tonen om bestelling op te halen.
Reeds klacht ingediend bij politie, die zegden me dat Zal.... moet kunnen bewijzen dat ik de bestelling heb ontvangen.

lucas123
Berichten: 483

#13 , 06 okt 2018 10:57

Bij het postpunt zegden ze me dat ze geen identiteitsbewijs vragen, je moet enkel de mail tonen om bestelling op te halen.
Dat is correct. Heb het enkele weken zelf nog voorgehad met een pakje.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#14 , 06 okt 2018 11:09

Ik vraag me af hoe iemand aan je account kan bij zalando ??

Hoe kent iemand je email adres, ik heb 2 mail adressen 1 dagelijks gebruik en 1 voor officele instantise die ook voor aankopen gebruikt word
Mijn Facebook is met een nickname en geen woonplaats vermeld .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#15 , 08 okt 2018 10:52

Blijkbaar is iemand erin geslaagd om de email die ze sturen om het pakje op te kunnen halen te onderscheppen. Met die mail kun je dan het pakje ophalen. Er worden nooit identiteitsbewijzen gevraagd daarvoor in postpunt.
Naar welk adres werd het pakje gestuurd? Dat kan je ook zijn bij de bestellingsgegevens op uw account. Is het naar uw adres gestuurd, maar daarna naar het postpunt omdat je niet thuis was, en is het daar door iemand aders afgehaald? Dat zou wel een héél vreemd verhaal zijn, hoor.

Ik denk dat Zalando niet zal wijken als zij naar uw adres gesuurd hebben, en het bewijs hebben dat het pakje ook afgehaald werd. Dit zal voor hen bewijs genoeg zijn dat jij besteld en afgehaald hebt. Meld aan het incassoburo en zalando via aangetekend schrijven dat je niets besteld hebt en zij dan maar het tegendeel moeten bewijzen. Ik vrees echter dat het voor de rechtbank alle kanten uitkan als blijkt dat er besteld is op uw account, en ook verstuurd is naar jouw adres, en het pakketje ook effectief opgehaald werd... Het is geen 100% sluitend bewijs, maar toch...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Consumenten Koop”