Hallo iedereen,
Mijn vrouw en ik hebben net onze nieuwbouwwoning afgewerkt en we zijn ondertussen ook verhuisd.
Alle werken verliepen vlot behalve de werken rond het kraanwerk in de badkamer.
Hier hebben we een probleem waarbij we niet tevreden zijn met de geplaatste kranen en deze graag willen retourneren, maar de handelaar staat deze retour niet toe omdat het geen stockartikelen zijn. Dit terwijl er in de algemene voorwaarden staat dat retours mogelijk zijn als de goederen onbeschadigd zijn (is het geval, ze zijn zelf nog niet gebruikt) en in originele verpakking zijn (deze hebben we ook), voor een waarde van 75% van de originele verkoopprijs. Er wordt nergens melding gemaakt van het feit dat dit enkel van toepassing is op stockartikelen.
Wat is hier een gepaste reactie op? Ik zou dit graag op een of andere manier hard willen maken zonder een advocaat of een lange juridische strijd (tanden poetsen aan de keukenkraan begint op den duur ook te vervelen).
Voor de mensen die graag het volledige verhaal willen lezen zal ik het hier ook eens uitschrijven.
We zijn in de winter van 2017-2018 naar de winkel gegaan en hebben hier mooie kranen gezien, maar deze hadden een afdekplaat tegen de muur en wij hadden liever dat de kranen zonder afdekplaat waren. Volgens de verkoper was dit misschien wel mogelijk, en hij haalde er de catalogus van het betreffende merk bij. Hierin stonden kranen die er volgens de technische tekeningen hetzelfde uitzagen als diegene die wij zagen, maar dan effectief zonder afdekplaat. Op dat moment waren wij natuurlijk gelukkig en stemden we in met de bestelling van deze kranen. Na plaatsing door onze sanitair man merkten we op dat deze kranen er hetzelfde uitzien als de serie die we wouden, maar dat alles wel 2 maal zo "dik" was. In plaats van mooie smalle kranen hebben we nu dikke buizen die uit de muur komen.
Hiermee zijn wij uiteraard niet tevreden maar volgens de winkel kunnen we deze dus niet retourneren want het zijn geen stockartikelen. Op zich kan ik dit wel ergens begrijpen, maar dat staat niet in hun algemene voorwaarden (als iemand geïnteresseerd is wil ik deze gerust via een privébericht doorsturen) dus vind ik het onaanvaardbaar dat ze de retour niet aanvaarden.
Alvast bedankt voor jullie hulp en met vriendelijke groeten,
Lusitert